Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vasaloppsresa 2017, avgår från Kalix


Vasa27

Recommended Posts

Jag har åkt med denna resa de senaste 10-15 åren. En UTMÄRKT och väl organiserad resa. Rekommenderas starkt. Dessutom underhållning och information i bussen av den i Norrbotten som åkt flest Vasalopp/öppna spår. Min välkända blygsamhet förhindrar att jag säger vem :lol:  Men Thomas, håll plats för mig redan NU för nästa resa !!!!! :P

Link to comment
Share on other sites

Det finns en Vasaloppsresa som avgår från Kalix 2017-03-03.

Stopp vid Scandic Luleå ca 06.50.

Vi kan plocka upp folk i Skellefteå och Umeå.

Det finns gott om plats i bussen.

Hör av er till:

Thomas Strömberg

076-1162011

Tack ! Lars-Erik, du har hedersplats i bussen, välkommen.

Link to comment
Share on other sites

Tack ! Lars-Erik, du har hedersplats i bussen, välkommen.

Tack Thomas, det låter tryggt. Jag komer som vanligt att ha lite extra information till nybörjare och andra som vill lyssna på en löpare med 64 Vasalopp/öppna spår. T.ex. vad man tar med sig, hur man gör på kontrollerna, hur man resonerar mentalt mellan kontrollerna, etc, när man genomför det stora organiserade äventyr en Vasaloppsresa är. Vi ses i Thomas Vasaloppsbuss.  :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Tack Thomas, det låter tryggt. Jag komer som vanligt att ha lite extra information till nybörjare och andra som vill lyssna på en löpare med 64 Vasalopp/öppna spår. T.ex. vad man tar med sig, hur man gör på kontrollerna, hur man resonerar mentalt mellan kontrollerna, etc, när man genomför det stora organiserade äventyr en Vasaloppsresa är. Vi ses i Thomas Vasaloppsbuss.  :rolleyes:

Bra att du ger råd till nybörjare, tex att inte gå för hårt till Evertsberg. Det är då Vasaloppet börjar.

Link to comment
Share on other sites

Evertsberg är viktigt, det är här läge att torka av smutsen av sidorna inför utförskörningen och mer och mer njuta av superglidet stålsicklingen ger :rolleyes: Ett litet önskemål Thomas. Åk upp till starten si så där en halv timma tidigare och vi slipper köa på vägen och alla vinner en timma i Berga by. Då blir allt lugnare och alla får dessutom bättre startposition och bättre tid för vila i bussen och toalettbesök etc..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...