Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Pölderstaven


Håll höger!

Recommended Posts

Hade en kusin som jag rekommenderade dessa till för några år sedan. Det var då varianten innan TBS. Nackdelen var att de var alldeles för tunga, vilket vi inte fick uppfattningen om efter att ha läst utläggningen i katalogen. ;) Han köpte istället ett par Racewax-rör och så flyttade vi över handtag osv. Han var inte beroende av styvheten (led 6) utan var främst ute efter lätta stavar då han kört med mina en del.

 

För led 3 hade jag satsat på motsvarande CT1 i styvhet och vikt.

Link to comment
Share on other sites

Jag har den äldre varianten utan TBS till skate. Brukar inte åka VL men brukar seeda till led 5 på lokala seedningslopp.

 

Skulle definitivt inte rekommendera Pölderstaven till en Led3åkare. Först och främst är pendeln rätt tung. Styvheten är väll för priset helt ok, men när jag lägger över vikten (85kg) på tvåans växel är det ganska rejäl bananvarning på staven.

 

Har även ett par Skigo Racing 1.0 som kostade lika mycket. Definitivt styvare och med mycket bättre pendel.

Såg också att Skistart.com har en Exel värstingstav för 1200-10% (erbjudandet tar slut ikväll). Vet inget om den den staven men det verkar lovande.

Link to comment
Share on other sites

Nej, det där ordinarie priset är naturligtvis falsk marknadsföring. Pölderstaven har väl knappast framtagen för aty säljas för 2000 och har väl inte heller saluförts för det priset. Det är ju rätt vanligt när enskilda kedjor får specialmodeller som bara de säljer. Pölder sticker inte ut i det avseendet.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...