Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Skintec eller Klisterskidor


brynäs15

Recommended Posts

stod i samma val och kval och klippte till på ett par skin förra veckan. Återstår att se hur bra de går i rött före, har inte testat dem än. Får väl återkomma med recension om ett tag men min förhoppning är att jag ska spara tid på att slippa valla träningsskidorna samt att jag ska kunna använda dem om det är skitföre kring nollan på tex VL. Klistervallning är ju inte kul ;-)

Link to comment
Share on other sites

Hej har kört vadaloppet en gång med skin gamla modellen där man kan byta fästzon inget jag rekommenderar behövs fasta spår för dessa skidor så man inte sjunker ned och släpar fästzonen tejp funkar lika eller bättre och i stort sett i samma fören köp en riktig skida och tejpa när du vill eller kan valla vanligt min rekommendation
Link to comment
Share on other sites

skintec på vasan funkar nog hyfsat, men har aldrig fått mina att glida lika bra som mina övriga skidor, som tidigare skrev så fort det blir sockrig konstsnö eller lösa trampkurvor tar hudarna i och bromsar. Sedan är det ju så när det gäller struktur att mina andra skidor är slipade med fin struktur vilket jag inte kan göra på mina skintec då hudarna sitter fast. Fabriksslipen är sällan bra.

Link to comment
Share on other sites

skintec på vasan funkar nog hyfsat, men har aldrig fått mina att glida lika bra som mina övriga skidor, som tidigare skrev så fort det blir sockrig konstsnö eller lösa trampkurvor tar hudarna i och bromsar. Sedan är det ju så när det gäller struktur att mina andra skidor är slipade med fin struktur vilket jag inte kan göra på mina skintec då hudarna sitter fast. Fabriksslipen är sällan bra.

 

Finns det några problem med att sickla o rilla skintec, månne?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...