Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Hur förvarar ni era längd/rullskidor?


JumpyWizard

Recommended Posts

Hej!

Jag genomför en kort marknadsundersökning för att få insikt i hur längd-/rullskidåkare hanterar förvaringen av sina skidor för att förstå om det skulle finnas intresse för en ny, enkel lösning för att förvara dem. Jag hade varit jättetacksam om ni kunde ta er tiden att svara på enkäten, det tar inte mer än 2 minuter:

https://forms.office.com/e/eRrwWb2h50

Mvh Adrian

Link to comment
Share on other sites

Hej Adrian, du kommer inte att få så många som klickar på en okänd länk från en användare som precis registrerat sig. Förslag: beskriv mer om vad du vill uppnå och vad du vill diskutera.
Ni som är försiktiga med att klicka på länkar kan diskutera här i tråden i stället /moderator

Link to comment
Share on other sites

Hej! Absolut, jag förstår. Jag är ingenjörsstudent och bor i korridorsrum, tyckte själv att både skidor och rullskidor (särskilt skate som inte ens kan stå upprätt själva) var himla otympligt att ha hemma - så jag gjorde mig en lösning med särskilda krokar/hängare som gjort alltihopa väldigt smidigt och organiserat i hallen.

Därför tänkte jag kolla om det kunde finnas intresse hos andra för samma sak 🙂 Jag gjorde formuläret i Microsoft Office för att länken inte skulle tyckas suspekt - Vill ni inte trycka på länken får ni gärna skriva här i tråden istället!

14 hours ago, Maria Snö said:

Själv förvarar jag rullskidorna i sina fodral ovanpå vanliga garderober. Tyvärr sticker de ut och man riskerar att dra ned dem varje gång man öppnar garderobsdörren. Mycket dålig lösning 🤪

Jag gjorde på samma vis förut - vet inte hur många gånger jag nästan fått dem i huvudet...

Link to comment
Share on other sites

Jag förvarar rullskidor i pannrummet, sköljs av efter blöta turer och annars ställer jag dem bara på golvet bredvid pannan. Pjäxorna ovanpå shunten så att de alltid är varma och torra. Skidor under huset i krypgrunden för mörkt och svalt på sommaren på vintern i vedboden. Utrymme är inget problem för mig… äger inte fodral…

Link to comment
Share on other sites

Jag har ett förråd utanför lgh och där förvarar jag längdskidorna stående ihopsatta, rullskidorna ovanpå ett par gamla Silva trehjulingar, stavarna stående i ett hörn med några par klassiska över. Övriga skidor tagna ur drift förvarar jag i ett nätförråd i en källare under garagen trots två inbrott har längdskidorna lämnats, dock tvingades jag kassera några par efter en brand i källarförrådet.

Om man skall följa sportbutikernas system, så borde stående förvaring vara bäst, det man vill undvika är att de blir vinda pga olämplig förvaring över sommaren.

Link to comment
Share on other sites

On 10/7/2024 at 10:36 AM, Knappen said:

Jag förvarar rullskidor i pannrummet, sköljs av efter blöta turer och annars ställer jag dem bara på golvet bredvid pannan. Pjäxorna ovanpå shunten så att de alltid är varma och torra. Skidor under huset i krypgrunden för mörkt och svalt på sommaren på vintern i vedboden. Utrymme är inget problem för mig… äger inte fodral…

Tack för feedbacken! Låter som en dröm med varma pjäxor varje gång man ska ut 😊

15 hours ago, Volevodin said:

Jag har ett förråd utanför lgh och där förvarar jag längdskidorna stående ihopsatta, rullskidorna ovanpå ett par gamla Silva trehjulingar, stavarna stående i ett hörn med några par klassiska över. Övriga skidor tagna ur drift förvarar jag i ett nätförråd i en källare under garagen trots två inbrott har längdskidorna lämnats, dock tvingades jag kassera några par efter en brand i källarförrådet.

Om man skall följa sportbutikernas system, så borde stående förvaring vara bäst, det man vill undvika är att de blir vinda pga olämplig förvaring över sommaren.

Själv ser man skidorna varje gång man öppnar ytterdörren och längtar direkt till snö och vinter...

På vilket sätt tänker du att de skulle bli vinda när man förvarar de på annat vis än stående? Tidigare har jag bara kört de ihopsatta i skidfodral under sängen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...