Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Klarälvsbanan


bjorn12

Recommended Posts

Ja vad har ni för idéer om nästa tur?

Själv kan jag inte 3-4 juni...

Preliminärt har jag vägarna förbi gamla Värmland Pingsthelgen 11-12 juni så det är ett förslag.

 

En alternativtur jag och brorsan går och lurar på är Borås-Ulricehamn t.o.r., 8-9 mil skulle jag tippa. Tänkt datum skulle kunna vara 14 eller 15 maj. En bra tömning inför Göteborgsvarvet utan att slita ut benmusklerna.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ja vad har ni för idéer om nästa tur?

Själv kan jag inte 3-4 juni...

Ja vet inte riktigt, tänkte ni åka tur och retur eller blir det "bara" åt ena hållet? för mig spelar det ingen roll.

jag kan själv inte : V 19,20,21. V 23 & samt 24 ! . Många veckor man inte kan men men.. men övriga veckor/helger kan jag .

Ni ska ju inte anpassa efter mig, blir det på ett datum man inte kan så får man väl vänta tills nästa tur :)

Link to comment
Share on other sites

Ja vad har ni för idéer om nästa tur?

Själv kan jag inte 3-4 juni...

Ja vet inte riktigt' date=' tänkte ni åka tur och retur eller blir det "bara" åt ena hållet? för mig spelar det ingen roll.

jag kan själv inte : V 19,20,21. V 23 & samt 24 ! . Många veckor man inte kan men men.. men övriga veckor/helger kan jag .

Ni ska ju inte anpassa efter mig, blir det på ett datum man inte kan så får man väl vänta tills nästa tur :)[/quote']

Jag tror att det är ditt serviceteam dom är ute efter andreas! ;)

Tycker det är grymt bäst på 17-mila filmen,när ni har typ 1-mil kvar och han skriker:

"VATTNE Ä SLUT!" :lol:

Edited by golvet
Link to comment
Share on other sites

Ja vad har ni för idéer om nästa tur?

Själv kan jag inte 3-4 juni...

Ja vet inte riktigt' date=' tänkte ni åka tur och retur eller blir det "bara" åt ena hållet? för mig spelar det ingen roll.

jag kan själv inte : V 19,20,21. V 23 & samt 24 ! . Många veckor man inte kan men men.. men övriga veckor/helger kan jag .

Ni ska ju inte anpassa efter mig, blir det på ett datum man inte kan så får man väl vänta tills nästa tur :)[/quote']

Jag tror att det är ditt serviceteam dom är ute efter andreas! ;)

Tycker det är grymt bäst på 17-mila filmen,när ni har typ 1-mil kvar och han skriker:

"VATTNE Ä SLUT!" :lol:

Haha, det hörde aldrig jag i "verkligheten", var nog bra trött då. :)

Andreas farsa håller som sagt uppe stämningen när vi börjar bli trötta! :cool:

 

Jag tycker du kan bestämma Andreas om dag och hur vi ska åka.

5 juni? 6 juni?

Vad säger ni andra?

Link to comment
Share on other sites

Ja vad har ni för idéer om nästa tur?

Själv kan jag inte 3-4 juni...

Ja vet inte riktigt' date=' tänkte ni åka tur och retur eller blir det "bara" åt ena hållet? för mig spelar det ingen roll.

jag kan själv inte : V 19,20,21. V 23 & samt 24 ! . Många veckor man inte kan men men.. men övriga veckor/helger kan jag .

Ni ska ju inte anpassa efter mig, blir det på ett datum man inte kan så får man väl vänta tills nästa tur :)[/quote']

Jag tror att det är ditt serviceteam dom är ute efter andreas! ;)

Tycker det är grymt bäst på 17-mila filmen,när ni har typ 1-mil kvar och han skriker:

"VATTNE Ä SLUT!" :lol:

haha ja det är väl det! :D . nej ja hörde inte heller att han skrek att vattne e slut :D . Iofs så hör jag så jävla dåligt ändå så :D. jaa 5-6 Juni skulle funka för min del i alla fall !

 

Kanske blir en enkel resa från Uddeholm - Karlstad då ? vad säger ni om det?

Beror på hur många vi blir men kanske kan försöka å pressa tiden lite också ;) .

Edited by Andreas87
Link to comment
Share on other sites

Ja jag tänkte som du att även några andra skulle säga vad de tycker.

Vet inte hur många som är med på "race"?

 

 

Idag i NWT, del 2 (Sport), sidan 52! :D

MMGs infiltration av NWT-huset lyckades till slut! ;)

 

http://www.forumbilder.se/images/32201160549AM7537.jpg

Edited by Vasa
Link to comment
Share on other sites

Vilket härligt gäng! =)...

Jag är helt klart på igen, vad gäller en tur till på denna underbara Klarälvsbana!Är dock lite osäker just om jag kan de datum ni har som förslag..

Så om det är ok för er...får ni själva bestämma när de flesta av er andra kan och sen får jag se om jag kan..

Link to comment
Share on other sites

Vecka 29 har jag fått nån som skjutsar mig upp till uddeholm och supportar mig efter vägen ner till karlstad. vet dock inte exakt vilken dag men finns intresse så säg till för vi kommer att passera karlstad på vägen upp!

/golvet

Edited by golvet
Link to comment
Share on other sites

Vecka 29 har jag fått nån som skjutsar mig upp till uddeholm och supportar mig efter vägen ner till karlstad. vet dock inte exakt vilken dag men finns intresse så säg till för vi kommer att passera karlstad på vägen upp!

/golvet

Ja vi får sikta på en tur den veckan! :)

 

Men vad säger ni om turen nu närmast?

Tycker du kan bestämma ett datum Andreas!

Link to comment
Share on other sites

Frugan och jag åkte fem mil i lördags.Från Karlstad och en liten bit förbi Forshaga och tillbaka. Jag på skejtrullskidor (c:a 1,5 i motstånd) och frugan på inlines. Vi höll en snittfart på drygt 18,5 km/h inkl ett antal vätskestopp. Vi kanske kan hänga på A -laget när ni kör nästa gång ;)
Link to comment
Share on other sites

Vecka 29 har jag fått nån som skjutsar mig upp till uddeholm och supportar mig efter vägen ner till karlstad. vet dock inte exakt vilken dag men finns intresse så säg till för vi kommer att passera karlstad på vägen upp!

/golvet

Ja vi får sikta på en tur den veckan! :)

 

Men vad säger ni om turen nu närmast?

Tycker du kan bestämma ett datum Andreas!

Jola61: det tycker jag att ni ska!

 

Vasa: Ja ska vi ta den 5e Juni? Med start i Uddeholm ? :) .

Link to comment
Share on other sites

Jola61: det tycker jag att ni ska!

 

Vasa: Ja ska vi ta den 5e Juni? Med start i Uddeholm ? :) .

Ja det låter bra! :)

Det går en buss från Karlstad Busstation 10.45 med ankomst Uddeholm 12.18.

Skulle vi anpassa oss efter den med tanke på starttid, typ 12.30?

 

Kommer inte herr och fru Jola dit då och åker med oss undrar jag om det inte rör sig om fiktiva figurer. ;)

Link to comment
Share on other sites

Herr jola ska göra ett försök.Lovar inget med tanke på hur det blev förra året :/ Sen om han får med sig fru jola är kanske mer tveksamt. Blir det regn stannar dock både herr och fru hemma.

Hoppas bara att inte fru jola har tänkt sig till skidtunneln just den dagen. För ni vet väl att tunneln öppnar 1/6 och vi avser att avlägga en visit någon gång mellan 1:e och 5:e.

Edited by jola61
Link to comment
Share on other sites

Jola61: det tycker jag att ni ska!

 

Vasa: Ja ska vi ta den 5e Juni? Med start i Uddeholm ? :) .

Ja det låter bra! :)

Det går en buss från Karlstad Busstation 10.45 med ankomst Uddeholm 12.18.

Skulle vi anpassa oss efter den med tanke på starttid' date=' typ 12.30?

 

Kommer inte herr och fru Jola dit då och åker med oss undrar jag om det inte rör sig om fiktiva figurer. ;)[/quote']

12.30 låter kanon! :)

Link to comment
Share on other sites

Även jag har noterat 5/6 kl 12.30. Har ni tänkt att maxköra? I så fall får jag kanske gå ner på ettor för att hänga med. Frun avstår. Jag ska dock göra mitt bästa för att få ihop det denna gång. 2010 var inte mitt Klarälvsbaneår, men eftersom jag redan har hunnit med en tur i år så får jag tro på 2011 ;) Edited by jola61
Link to comment
Share on other sites

Även jag har noterat 5/6 kl 12.30. Har ni tänkt att maxköra? I så fall får jag kanske gå ner på ettor för att hänga med. Frun avstår. Jag ska dock göra mitt bästa för att få ihop det denna gång. 2010 var inte mitt Klarälvsbaneår, men eftersom jag redan har hunnit med en tur i år så får jag tro på 2011 ;)

kul !

Nja ja vet inte direkt om vi ska maxa! men vore kul å pressa tiden något :D . Men detta ska ju framförallt vara ett gemensamt träningspass. Vi ska ju inte åka så hårt så att nån kanske får åka ensam eller så. Det är ju inte så kul !

Link to comment
Share on other sites

Även jag har noterat 5/6 kl 12.30. Har ni tänkt att maxköra? I så fall får jag kanske gå ner på ettor för att hänga med. Frun avstår. Jag ska dock göra mitt bästa för att få ihop det denna gång. 2010 var inte mitt Klarälvsbaneår' date=' men eftersom jag redan har hunnit med en tur i år så får jag tro på 2011 ;)[/quote']

kul !

Nja ja vet inte direkt om vi ska maxa! men vore kul å pressa tiden något :D . Men detta ska ju framförallt vara ett gemensamt träningspass. Vi ska ju inte åka så hårt så att nån kanske får åka ensam eller så. Det är ju inte så kul !

Ja vi får väl köra som några gånger förut med "vansinneskörning" sista biten in till hållplatserna och sista milen och samla upp däremellan? :)

Edited by Vasa
Link to comment
Share on other sites

står säkert i nåt inlägg men jag orkar inte leta :(

Vasa kanske vet: om man åker från uddeholm till karlstad hur många höjdmeter är det ungefär? du kanske vet höjdmetrarna på sträckan vs oxå?

Hur ska du då orka åka hela vägen? ;)

 

Uppför: +500,3m - 13,01km - 50,53min - 15,4%

Flackt: -31,6m - 56,46km - 3tim47,05min - 68,7%

Nedför: -560,3m - 15,51km - 52,45min - 16,0%

Total: -91,6m - 84,99 km - 5tim30,43min - 100,0%

 

Höjdkurva med Elevation Correction i SportTracks - från Uddeholm till Karlstad:

http://www.forumbilder.se/images/4342011100256c2f0.jpg

Link to comment
Share on other sites

Även jag har noterat 5/6 kl 12.30. Har ni tänkt att maxköra? I så fall får jag kanske gå ner på ettor för att hänga med. Frun avstår. Jag ska dock göra mitt bästa för att få ihop det denna gång. 2010 var inte mitt Klarälvsbaneår' date=' men eftersom jag redan har hunnit med en tur i år så får jag tro på 2011 ;)[/quote']

kul !

Nja ja vet inte direkt om vi ska maxa! men vore kul å pressa tiden något :D . Men detta ska ju framförallt vara ett gemensamt träningspass. Vi ska ju inte åka så hårt så att nån kanske får åka ensam eller så. Det är ju inte så kul !

Ja vi får väl köra som några gånger förut med "vansinneskörning" sista biten in till hållplatserna och sista milen och samla upp däremellan? :)

Nej nu jävlar är det stenhård tävling hela tiden alltså!! Nej då, vi får försöka att hålla ihop så mycket som möjligt :D !

Link to comment
Share on other sites

Nej nu jävlar är det stenhård tävling hela tiden alltså!! Nej då, vi får försöka att hålla ihop så mycket som möjligt :D !

Ja vi får väl försöka med en sådan tur. ;)

Men vi kan väl diskutera under turen nu hur det rent praktiskt skulle gå till i sådana fall?

MMG ville ju också vara med på en sådan senare i sommar när hon hunnit tjuvträna länge nog. ;)

Link to comment
Share on other sites

Nej nu jävlar är det stenhård tävling hela tiden alltså!! Nej då' date=' vi får försöka att hålla ihop så mycket som möjligt :D ![/quote']

Ja vi får väl försöka med en sådan tur. ;)

Men vi kan väl diskutera under turen nu hur det rent praktiskt skulle gå till i sådana fall?

MMG ville ju också vara med på en sådan senare i sommar när hon hunnit tjuvträna länge nog. ;)

ojojoj!senare i sommar? då menar ni väl inte vecka 29 ? ;)

..............kanske norrläningen kan överraska? :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...