Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Klarälvsbanan


bjorn12

Recommended Posts

Hade gärna hängt på men har inte luftat rullskidorna än! Håller på att bygga nytt garage/verkstad/träningslokal och lovade på jobbet att ställa upp i ett lag på Stadsloppet. Så all tid som jag inte bygger på springer jag. Hänger på någon gång framöver när jag kommit igång (fast sen är det ju Cykelvasan så det blir väl en hel del mtb). Ha de så kul i alla fall!

 

/Jan

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Halåååååååååååååå! Jag parkerar i karlstad i stället och bränner på fort som bara tusan och möter er! Så slipper jag krångla med buss efteråt! Hade jag inte jobbat så hade ja kunnat åka med "er" buss till starten men nu hinner jag inte det!

 

Och har jag inte mött er efter halva börja håll utkik i dikena för då ligger jag garanterat i något av dom!

Link to comment
Share on other sites

Halåååååååååååååå! Jag parkerar i karlstad i stället och bränner på fort som bara tusan och möter er! Så slipper jag krångla med buss efteråt! Hade jag inte jobbat så hade ja kunnat åka med "er" buss till starten men nu hinner jag inte det!

 

 

Och har jag inte mött er efter halva börja håll utkik i dikena för då ligger jag garanterat i något av dom!

Å vem vet ;) Kanske lyser hjulen åt de röda hållet och då får du de tufft sista milen VASA muhaha!!!!

Link to comment
Share on other sites

Halåååååååååååååå! Jag parkerar i karlstad i stället och bränner på fort som bara tusan och möter er! Så slipper jag krångla med buss efteråt! Hade jag inte jobbat så hade ja kunnat åka med "er" buss till starten men nu hinner jag inte det!

 

Och har jag inte mött er efter halva börja håll utkik i dikena för då ligger jag garanterat i något av dom!

Farsan har erbjudit sig att skjutsa upp dig till Uddeholm från karlstad sen vid målgång., om du känner för det ! Så kan du vara med från början. du har möjligheten om du vill :) .

 

Det är ju inte så långt till Uddeholm från där vi bor , vi måste ju hem ändå ;) . så de gör han så gärna så!

Edited by Andreas87
Link to comment
Share on other sites

Brorsan har lite beslutsångest. Vet inte om det blir bil eller buss just nu.

Finns det möjlighet att skicka med lite överdragskläder i er bil Andreas om det blir bussen för mig?

Är det fortfarande 10 som gäller vid Kroppkärrssjön Vasa?

Hör av mig senare så ni vet hur jag tar mig till starten.

Link to comment
Share on other sites

Halåååååååååååååå! Jag parkerar i karlstad i stället och bränner på fort som bara tusan och möter er! Så slipper jag krångla med buss efteråt! Hade jag inte jobbat så hade ja kunnat åka med "er" buss till starten men nu hinner jag inte det!

 

Och har jag inte mött er efter halva börja håll utkik i dikena för då ligger jag garanterat i något av dom!

Farsan har erbjudit sig att skjutsa upp dig till Uddeholm från karlstad sen vid målgång.' date=' om du känner för det ! Så kan du vara med från början. du har möjligheten om du vill :) .

 

Det är ju inte så långt till Uddeholm från där vi bor , vi måste ju hem ändå ;) . så de gör han så gärna så![/quote']

Tjena !!! Jäklar va schysst !!! Då kommer jag till starten i morgon! Hälsa och tacka :D

 

Nu är frågan om man ska köra lättrullat eller inte !!! Ähh får nog bli tvåor!

Link to comment
Share on other sites

Halåååååååååååååå! Jag parkerar i karlstad i stället och bränner på fort som bara tusan och möter er! Så slipper jag krångla med buss efteråt! Hade jag inte jobbat så hade ja kunnat åka med "er" buss till starten men nu hinner jag inte det!

 

Och har jag inte mött er efter halva börja håll utkik i dikena för då ligger jag garanterat i något av dom!

Farsan har erbjudit sig att skjutsa upp dig till Uddeholm från karlstad sen vid målgång.' date=' om du känner för det ! Så kan du vara med från början. du har möjligheten om du vill :) .

 

Det är ju inte så långt till Uddeholm från där vi bor , vi måste ju hem ändå ;) . så de gör han så gärna så![/quote']

Tjena !!! Jäklar va schysst !!! Då kommer jag till starten i morgon! Hälsa och tacka :D

 

Nu är frågan om man ska köra lättrullat eller inte !!! Ähh får nog bli tvåor!

Gör det! roligt om alla är med från början :D .

Jola: jajjamen de går fint det :)

 

Farsan kunde ställa upp nu igen med vätskelangning efter klarälvsbanan , så vi slipper åka med ryggsäckar fulla med vatten ;) .

 

vi syns imorn då järngänget!!!! :D

Edited by Andreas87
Link to comment
Share on other sites

Det blir bussen för mig. Ses vi klockan 10 då Vasa.

Hur ofta blir det vätskelangning enligt Andreasmetoden? Hade tänkt köra med vätskeryggsäck, men det kanske inte behövs nu.

Det gör vi, klockan 10 vid Kroppkärrssjöns parkering! :)

 

Jag brukar ha med en flaska i vätskebältet och passar på att dricka en klunk när globen drar och det går lite saktare. ;)

Vi brukar ha vätskekontroller i Munkfors (går säkert att slänga in lite extra joladricka vid Råda där vi brukar bli filmade), Olsäter, Deje, Ulvsby (sist stoppade vi även i Forshaga).

Link to comment
Share on other sites

ha ha ha glöm de Vasa! Nu blir de PU :D

 

Mr.tekniska Vasa du ska få spänna mna konrollremmar och se om du får till de ! Jag måste ju göra nå fel eftersom jag alltid har ont någonstans i händerna !!!!!!!Nu är de bandage som gäller annars är de kört !!!!

Link to comment
Share on other sites

ha ha ha glöm de Vasa! Nu blir de PU :D

 

Mr.tekniska Vasa du ska få spänna mna konrollremmar och se om du får till de ! Jag måste ju göra nå fel eftersom jag alltid har ont någonstans i händerna !!!!!!!Nu är de bandage som gäller annars är de kört !!!!

Nä du tänkte ju dessutom sno drickan min så då blir det inte lätt att få i sig något. ;)

 

Jaså du kör inte på 2or då? Lär bli tufft in till spurtprisen...´

Du får plocka med 2orna i bilen ifall du ångrar dig. :)

 

 

Björn, exakt vilken modell är det du kör med, både på handtag och remmar?

Edited by Vasa
Link to comment
Share on other sites

Hoppas ni får en trevlig tur grabbar!!Måste tyvärr avstå denna gång..Rejält sliten i armar,axlar och rygg efter mitt multisportäventyr!!Men med hjälp av er och er trevliga inställning att köra flera Klarälvsturer, lovar jag att nästa gång( i juli, kanske) då hänger jag med er! Hoppas ni får medvind, större delen(även om Vasa önskar motvind=Du är väl så stark du, att du hänger med även om du har hård motvind hela vägen)??;-)Trevlig resa!!!Kör hårt!!ps:Glöm inte att spurta!ds;-b
Link to comment
Share on other sites

Hoppas ni får en trevlig tur grabbar!!Måste tyvärr avstå denna gång..Rejält sliten i armar,axlar och rygg efter mitt multisportäventyr!!Men med hjälp av er och er trevliga inställning att köra flera Klarälvsturer, lovar jag att nästa gång( i juli, kanske) då hänger jag med er! Hoppas ni får medvind, större delen(även om Vasa önskar motvind=Du är väl så stark du, att du hänger med även om du har hård motvind hela vägen)??;-)Trevlig resa!!!Kör hårt!!ps:Glöm inte att spurta!ds;-b

Japp, nu gäller/smäller det! :)

Link to comment
Share on other sites

Japp, nu gäller/smäller det! :)

Jaha hur högt small det? ;)

Gick det bra för alla er tappra? körde globen tvåor? spurtpriser?

ja jag antar att ni hade en trevlig tur :) håller tummarna för att jag har möjlighet att ha ÄRAN och åka med såna grymmisar som er nån gång! :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...