Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Klarälvsbanan


bjorn12

Recommended Posts

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

NU vet jag hemligheten bakom grymma tider på klarälvsbanan!

Däckvält i mölköm! :D

haha jaså har den videon läckt ut!

hehehe ja jag letade på tuben om du lagt ut nån film från igår och då hamnade jag på din kanal och där var den :) du ser grymt stark ut.kanske det är så att man måste vidga sina vyer för att bli en bättre stakare ;)

Det ser ut att vara fin asfalt efter hela banan,är det så eller lyckas filmningen bara bli på dom "fina"partierna?

Link to comment
Share on other sites

NU vet jag hemligheten bakom grymma tider på klarälvsbanan!

Däckvält i mölköm! :D

haha jaså har den videon läckt ut!

hehehe ja jag letade på tuben om du lagt ut nån film från igår och då hamnade jag på din kanal och där var den :) du ser grymt stark ut.kanske det är så att man måste vidga sina vyer för att bli en bättre stakare ;)

Det ser ut att vara fin asfalt efter hela banan' date='är det så eller lyckas filmningen bara bli på dom "fina"partierna?[/quote']

Du tar inte fel på mig och brorsan då? jag är klenisen som nätt å jämt klarar det lilla däcket på filmen haha :D .

Det är faktiskt rätt så fin asfalt hela vägen! ingen grov asfalt nånstans :) . Ingen risk att det vibrerar så tänderna far ur käften iaf :D

 

Edit: jag har inte tagit tag i filmen än ;) , allt är sparat på datan så det blir väl imorgon jag tar itu med och redigera :)

Edited by Andreas87
Link to comment
Share on other sites

Du tar inte fel på mig och brorsan då? jag är klenisen som nätt å jämt klarar det lilla däcket på filmen haha :D .

Åker din brorsa skidor också?

Eller är det så att han är den starke i familjen och du är skidåkaren?

nej han åker inga skidor, han är mer för styrkesport, typ starke man osv.. han har hållit på med det förut, men lagt av, och nu är han på gång igen.

Enligt han så ska det vara snabbt & Explosivt och tvärtom för mig :) . Han tvingade med mig, så jag kan säga att jag höll på å dö på kuppen!

Edited by Andreas87
Link to comment
Share on other sites

Du tar inte fel på mig och brorsan då? jag är klenisen som nätt å jämt klarar det lilla däcket på filmen haha :D .

Åker din brorsa skidor också?

Eller är det så att han är den starke i familjen och du är skidåkaren?

nej han åker inga skidor' date=' han är mer för styrkesport, typ starke man osv.. han har hållit på med det förut, men lagt av, och nu är han på gång igen.

Enligt han så ska det vara snabbt & Explosivt och tvärtom för mig :) . Han tvingade med mig, så jag kan säga att jag höll på å dö på kuppen![/quote']

ha ha ha jag trodde faktiskt att det va du som välte dom där däcken som om dom vore femkronor :lol: tänkte att när den där trycker till med stavarna då händer det grejor :)

men det mådte vart tungt med dom mindre däcken oxå? såg grymt ut

Link to comment
Share on other sites

Åker din brorsa skidor också?

Eller är det så att han är den starke i familjen och du är skidåkaren?

nej han åker inga skidor' date=' han är mer för styrkesport, typ starke man osv.. han har hållit på med det förut, men lagt av, och nu är han på gång igen.

Enligt han så ska det vara snabbt & Explosivt och tvärtom för mig :) . Han tvingade med mig, så jag kan säga att jag höll på å dö på kuppen![/quote']

ha ha ha jag trodde faktiskt att det va du som välte dom där däcken som om dom vore femkronor :lol: tänkte att när den där trycker till med stavarna då händer det grejor :)

men det mådte vart tungt med dom mindre däcken oxå? såg grymt ut

haha ja då förstår jag :D . jaa den var tung också. ( för mig iaf ) men brorsan slängde ju dom som du sa femkronor :)

Link to comment
Share on other sites

ja nästa gång får det bli mycket lugnare. tar så jäkla hårt att ligga på så som vi gjorde :) . Men som du sa vasa, detta var väl ett test innan norge resan !

 

Vilken tid (beroende på väder och vind naturligtvis) tror ni man kan åka hela klarälvsbanan på ? på PU hjul. vid normal förhållanden?

Start från karlstad då.

 

Tänkte inte testa detta nästa gång men bara roligt å höra vad ni tror :)

Grymt bra och hårt kört!

 

Denna tävling

http://hostrullen.se

 

som jag fick till 42,2 km, dvs exakt halva distansen av de 167,8 som jag fick KB t.o.r till.

Går också på en banvall fast troligen lite mer kuperad och åt väster med lite motvind men kan ändå ge en fingervisning om farten med tävlingshjul.

Eliten hade dryga 28 km/h (1,29)

Motion (inkl jag) dryga 26 km/h (1,36)

 

och då gick det inte absolut max hela tiden i ngn av grupperna.

 

Så elit som kör ihop klart under 3 (28 km/h)

Motionär ensam kanske 3,30. (24 km/h)

 

Tänkte ev testa under vecka 28:)

Link to comment
Share on other sites

ja nästa gång får det bli mycket lugnare. tar så jäkla hårt att ligga på så som vi gjorde :) . Men som du sa vasa' date=' detta var väl ett test innan norge resan !

 

Vilken tid (beroende på väder och vind naturligtvis) tror ni man kan åka hela klarälvsbanan på ? på PU hjul. vid normal förhållanden?

Start från karlstad då.

 

Tänkte inte testa detta nästa gång men bara roligt å höra vad ni tror :)[/quote']

Grymt bra och hårt kört!

 

Denna tävling

http://hostrullen.se

 

som jag fick till 42,2 km, dvs exakt halva distansen av de 167,8 som jag fick KB t.o.r till.

Går också på en banvall fast troligen lite mer kuperad och åt väster med lite motvind men kan ändå ge en fingervisning om farten med tävlingshjul.

Eliten hade dryga 28 km/h (1,29)

Motion (inkl jag) dryga 26 km/h (1,36)

 

och då gick det inte absolut max hela tiden i ngn av grupperna.

 

Så elit som kör ihop klart under 3 (28 km/h)

Motionär ensam kanske 3,30. (24 km/h)

 

Tänkte ev testa under vecka 28:)

okej bra! då fick jag en liten fingervisning :) . tackar.

Link to comment
Share on other sites

ja nästa gång får det bli mycket lugnare. tar så jäkla hårt att ligga på så som vi gjorde :) . Men som du sa vasa' date=' detta var väl ett test innan norge resan !

 

Vilken tid (beroende på väder och vind naturligtvis) tror ni man kan åka hela klarälvsbanan på ? på PU hjul. vid normal förhållanden?

Start från karlstad då.

 

Tänkte inte testa detta nästa gång men bara roligt å höra vad ni tror :)[/quote']

Grymt bra och hårt kört!

 

Denna tävling

http://hostrullen.se

 

som jag fick till 42,2 km, dvs exakt halva distansen av de 167,8 som jag fick KB t.o.r till.

Går också på en banvall fast troligen lite mer kuperad och åt väster med lite motvind men kan ändå ge en fingervisning om farten med tävlingshjul.

Eliten hade dryga 28 km/h (1,29)

Motion (inkl jag) dryga 26 km/h (1,36)

 

och då gick det inte absolut max hela tiden i ngn av grupperna.

 

Så elit som kör ihop klart under 3 (28 km/h)

Motionär ensam kanske 3,30. (24 km/h)

 

Tänkte ev testa under vecka 28:)

är också rätt så sugen på att hänga på om det är möjligt :) . Roligt å försöka pressa lite tider! :D

Link to comment
Share on other sites

Ja jag ställer upp och drar fram gubb- och tantgruppen en bit bakom PU-stakarna om det är så.

Sedan får vi plocka upp globen någonstans efter vägen.

gud va roligt det är att känna att man tillhör GUBB&TANTgruppen :D

nä jag måste träna som fan nu så att man åtminstånde får vara medelålders ;)

Link to comment
Share on other sites

Haha glöm de! Formkurvan pekar mot skyn snart får du passa dig ;)

Så har det låtit bra länge nu. ;)

 

Andreas, såg däckvideon. :)

Har inte sett det förut, men det var ju finemang att sätta bildäck som dämpare på lyftstången.

Blir att svetsa fast småvikter på fälgarna så att det passar på stången nu.

 

Sedan, hur mycket väger de där däcken ni välter?

Eller rättare sagt vilken dimension?

Edited by Vasa
Link to comment
Share on other sites

Haha glöm de! Formkurvan pekar mot skyn snart får du passa dig ;)

Så har det låtit bra länge nu. ;)

 

Andreas' date=' såg däckvideon. :)

Har inte sett det förut, men det var ju finemang att sätta bildäck som dämpare på lyftstången.

Blir att svetsa fast småvikter på fälgarna så att det passar på stången nu.

 

Sedan, hur mycket väger de där däcken ni välter?

Eller rättare sagt vilken dimension?[/quote']

Brorsan trodde att dom vägde runt ca 300 kg. riktigt bra mjölksyraträning, men kanske lite för tungt? det är nätt och jämt jag får upp det stora. 1 gång, men jag vet inte om det är så mycket tyngre, bara större och otympligare än det "lilla" däcket.

Men det mindre däcket funkade hyfsat, men det kändes ju att det tog lite hårt i rygg och armar.

Link to comment
Share on other sites

haha klart man är glad! Är ju hur trevligt som helst! Gruvar mig fortfarande att jag missa 17mila turen! Men mina fötter är nog glada! Dom klarar ju inte ens 9 :D

 

Jodu sliten blir man alltid speciellt när man har fartdårarna andreas och vasa med ! Eller speciellt andreas, vasa ligger ju och lurar bakom jämt :D

Link to comment
Share on other sites

Jo det var en trevlig film det där, även om gamle Vasa hade det kämpigt på slutet. :)

 

Det såg väldigt lätt o elegant ut för Jola. Stor skillnad på skaterullisar?

Han är ju gammalt proffs på skidor! ;)

Jadu Vasa denna gång hängde du inte med :D Better luck next time :P

Link to comment
Share on other sites

Proffs och proffs ;) Har ju åkt skidor några år. Hade som jag skrivit tidigare lättrull på skejtrullisarna. Lite för lätt faktiskt. Jag åkte bara och njöt av dagen. Sedan är det ju en stor fördel att kunna använda benen både på sommaren och vintern.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...