Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Klarälvsbanan


bjorn12

Recommended Posts

Proffs och proffs ;) Har ju åkt skidor några år. Hade som jag skrivit tidigare lättrull på skejtrullisarna. Lite för lätt faktiskt. Jag åkte bara och njöt av dagen. Sedan är det ju en stor fördel att kunna använda benen både på sommaren och vintern.

Du såg ut som ett proffs i alla fall! Fin teknik ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Proffs och proffs ;) Har ju åkt skidor några år. Hade som jag skrivit tidigare lättrull på skejtrullisarna. Lite för lätt faktiskt. Jag åkte bara och njöt av dagen. Sedan är det ju en stor fördel att kunna använda benen både på sommaren och vintern.

Du skulle sagt att du hade en mkt tung dag. Då hade ungtupparna blivit knäckta! :D

Link to comment
Share on other sites

Proffs och proffs ;) Har ju åkt skidor några år. Hade som jag skrivit tidigare lättrull på skejtrullisarna. Lite för lätt faktiskt. Jag åkte bara och njöt av dagen. Sedan är det ju en stor fördel att kunna använda benen både på sommaren och vintern.

Du såg ut som ett proffs i alla fall! Fin teknik ;)

Tack för det! Har nog alltid haft lätt för att lära mig rätt teknik och varit för lat för att träna riktigt hårt oavsett vilken sport jag har hållt på med.

Link to comment
Share on other sites

Proffs och proffs ;) Har ju åkt skidor några år. Hade som jag skrivit tidigare lättrull på skejtrullisarna. Lite för lätt faktiskt. Jag åkte bara och njöt av dagen. Sedan är det ju en stor fördel att kunna använda benen både på sommaren och vintern.

Du skulle sagt att du hade en mkt tung dag. Då hade ungtupparna blivit knäckta! :D

Ungtuppar ska man inte knäcka. Dom ska man uppmuntra ;)

Link to comment
Share on other sites

Fan Andreas ser ut som du håller på att vurpa på min vattenflaska?! har vart nära att tappa den när man ska stoppa tillbaka den i hållarn men detta va första gången :D

haha ja jag kollade längre fram, och jag såg nånting i ögonvrån jämt nedanför mig och då var det ju din vattenflaska :D.

 

Om vem som kommer sist in till Karlstad spelar ju ingen som helst roll ,bara lite roligt att känna på formen lite genom att göra den nu traditionella långspurten :D . ! rullskidor å längdskidor går ju inte ens att jämföra. Det är på vintern som det gäller ändå :).

 

Tack för att ni gillade filmen!

Edited by Andreas87
Link to comment
Share on other sites

Började åka för en 7-8 år sedan. I början var det mest som komplement till den klassiska åkningen (15-20 mil/år), men eftersom jag hade skejtvasan som mål 2010 blev det för första gången mer skejt än klassiskt. Tror jag landade på runt 75 mil. Årets mål är också skejtvasan även om jag är lite sugen på Öppet spår.

Har svårt att välja mellan klassiskt och skejt. Båda stilarna är lika "njutningsfulla " att utöva.

Link to comment
Share on other sites

Jag är grymt imponerad av er alla. Långturen var ett riktigt kraftprov för er. Jag blir mer och mer sugen på att åka med er någon gång. Tränar för fullt för att få upp flåset så någon tur kommer jag följa med.

Filmerna är väldigt bra gjorda och klippta, en eloge till dig Andreas87.

 

Starkt jobbat alla.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Och snart är det väl dags för golvet att bekänna färg? ;)

Ha ha ha ha.... ja färgen är väl högröd efter ert grymma äventyr i vårt vackra grannland.

Bra kört! ni är j.vulskt duktiga måste jag säga.man måste ta i beräkning att ni bara har tränat målmedvetet i ett par tre år.... :)

när det gäller klarälvsturen så står jag fast vid att jag ska åka den v.29(även om färgen blir blå av ansträngning :) ) och det skulle vara skitkul att få träffa er live.....

kan jag bara få till nästa vecka på mig för att kolla mer exakt datum som passar för mig(gällande skjuts,support mm) sen hoppas jag att det passar er oxå men det borde väl kunna ordna sig på nåt sätt. prel. blir det nog nån av dagarna sön 17/7-ons 20/7.

Jag får väl acceptera att jag tillhör gubb gruppen när det gäller tempo men jag ska göra mitt bästa :D

Link to comment
Share on other sites

Tror du verkligen på det själv Vasa? Du får nog köra med borsten ;)

Exakt! :) eller så får jag starta en stund före så får vi väl köra tillsammans en stund på mitten av banan ;)

Precis den metod jag brukar tillämpa när jag åker med dessa fartdårar!

Edited by bjorn12
Link to comment
Share on other sites

blir kul om vi blir ett gäng nu! klart vi får åka så alla hänger med :) . Funderar på... ska vi åka v 29 ? eller ska vi åka en gång även innan v.29, eller ska vi vänta och ta då ?

Ja ni kan väl åke en gång i början av juli oxå om ni vill.eftersom jag "bara" har 60 mil enkel väg till karlstad så måste ju jag planera lite om jag ska åka :D därav så mycket snack om just v29 :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...