Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Klarälvsbanan


bjorn12

Recommended Posts

Ja denna tur får bli lugnare!

Tänkte medan jag kommer ihåg skriva ner snitthastigheterna vi hade igår till och med de olika drickadepåerna efter vägen.

Munkfors: 22,3 km/h

Olsäter: 22,3 km/h

Deje: 22,1 km/h

Forshaga: 21,7 km/h

Ulvsby: 21,5 km/h

Karlstad (mål): 21,4 km/h

 

Där har golvet något att bita i! ;)

Edited by Vasa
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Där har golvet något att bita i! ;)

Ja verkligen! ja då har man två veckor framför sig där man kommer att ligga sömnlös och få stressmage.. :) Hoppas att ni inte har för höga förväntningar på mitt tempo..............

men kul ska det bli och jag ska bita ihop så gott jag kan :D

Link to comment
Share on other sites

Jag har tre platser i bilen och ni kan fundera hur vi ska gå tillväga som. kan köra förbi karlstad och hämta upp vasa och mellerudarn och en till men då verkar det inte funka för jola? hmmmm det vore kul om så många som möjligt kan hänga med?

det kanske slutar med att ni får ha en organisation som vasaloppet kommande år när ni ska göra turerna för att logistiken ska funka :lol: andreas pappa kanske har busskort? ;)

Link to comment
Share on other sites

Jag har tre platser i bilen och ni kan fundera hur vi ska gå tillväga som. kan köra förbi karlstad och hämta upp vasa och mellerudarn och en till men då verkar det inte funka för jola? hmmmm det vore kul om så många som möjligt kan hänga med?

det kanske slutar med att ni får ha en organisation som vasaloppet kommande år när ni ska göra turerna för att logistiken ska funka :lol: andreas pappa kanske har busskort? ;)

Golva nu inte Värmlänningarna bara! :lol: Förlåt! Kunde inte låta bli. Skämt å sido, hoppas ni får en god tur!

Link to comment
Share on other sites

Jag har tre platser i bilen och ni kan fundera hur vi ska gå tillväga som. kan köra förbi karlstad och hämta upp vasa och mellerudarn och en till men då verkar det inte funka för jola? hmmmm det vore kul om så många som möjligt kan hänga med?

det kanske slutar med att ni får ha en organisation som vasaloppet kommande år när ni ska göra turerna för att logistiken ska funka :lol: andreas pappa kanske har busskort? ;)

Golva nu inte Värmlänningarna bara! :lol: Förlåt! Kunde inte låta bli. Skämt å sido' date=' hoppas ni får en god tur![/quote']

sssshhhhhhyyyyyyy stebe! nått måste man ha i bakfickan....... ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja denna tur får bli lugnare!

Tänkte medan jag kommer ihåg skriva ner snitthastigheterna vi hade igår till och med de olika drickadepåerna efter vägen.

Munkfors: 22' date='3 km/h

Olsäter: 22,3 km/h

Deje: 22,1 km/h

Forshaga: 21,7 km/h

Ulvsby: 21,5 km/h

Karlstad (mål): 21,4 km/h

 

Där har [b']golvet[/b] något att bita i! ;)

Va faan jag tänkte att det hade funnits en liten liten chans för mig att hänga på i den farten om jag hade haft en superdag....men sen såg jag att ni åkt på 2:or!??? Ja jag hade haft en liten chans med PU-Hjul och det trodde jag att ni åkte på också.....faan va grymma ni är!!

Link to comment
Share on other sites

Ja denna tur får bli lugnare!

Tänkte medan jag kommer ihåg skriva ner snitthastigheterna vi hade igår till och med de olika drickadepåerna efter vägen.

Munkfors: 22' date='3 km/h

Olsäter: 22,3 km/h

Deje: 22,1 km/h

Forshaga: 21,7 km/h

Ulvsby: 21,5 km/h

Karlstad (mål): 21,4 km/h

 

Där har [b']golvet[/b] något att bita i! ;)

Va faan jag tänkte att det hade funnits en liten liten chans för mig att hänga på i den farten om jag hade haft en superdag....men sen såg jag att ni åkt på 2:or!??? Ja jag hade haft en liten chans med PU-Hjul och det trodde jag att ni åkte på också.....faan va grymma ni är!!

ja man undrar vad man gett sig in på när man ska åka med dom........ :)

Link to comment
Share on other sites

Va faan jag tänkte att det hade funnits en liten liten chans för mig att hänga på i den farten om jag hade haft en superdag....men sen såg jag att ni åkt på 2:or!??? Ja jag hade haft en liten chans med PU-Hjul och det trodde jag att ni åkte på också.....faan va grymma ni är!!

Du åkte ju fort på Vålarullen så det hade nog inte varit några problem. :)

 

golvet, vi får pejla läget några dagar här och se hur många som är intresserade innan vi spikar något helt hundra med logistiken. :)

Link to comment
Share on other sites

Jag har tre platser i bilen och ni kan fundera hur vi ska gå tillväga som. kan köra förbi karlstad och hämta upp vasa och mellerudarn och en till men då verkar det inte funka för jola? hmmmm det vore kul om så många som möjligt kan hänga med?

det kanske slutar med att ni får ha en organisation som vasaloppet kommande år när ni ska göra turerna för att logistiken ska funka :lol: andreas pappa kanske har busskort? ;)

Hämta mellerudaren och Vasa du golvet. Det är bättre att det passar för majoriteten. Jag avstår i så fall och det är lugnt eftersom det ändå kan hända saker på jobbet som gör att jag måste bli kvar och göra en insats (täcker även åt en kollega). Lite synd eftersom jag var sugen på en ny tur efter den fina upplevelsen med Vasa, Andreas och globen för en dryg månad sedan, men det går fler turer.

Link to comment
Share on other sites

Hämta mellerudaren och Vasa du golvet. Det är bättre att det passar för majoriteten. Jag avstår i så fall och det är lugnt eftersom det ändå kan hända saker på jobbet som gör att jag måste bli kvar och göra en insats (täcker även åt en kollega). Lite synd eftersom jag var sugen på en ny tur efter den fina upplevelsen med Vasa, Andreas och globen för en dryg månad sedan, men det går fler turer.

Så lätt kommer du inte undan. ;)

Jag tror det finns en bil härifrån också om det är så.

Link to comment
Share on other sites

Hämta mellerudaren och Vasa du golvet. Det är bättre att det passar för majoriteten. Jag avstår i så fall och det är lugnt eftersom det ändå kan hända saker på jobbet som gör att jag måste bli kvar och göra en insats (täcker även åt en kollega). Lite synd eftersom jag var sugen på en ny tur efter den fina upplevelsen med Vasa' date=' Andreas och globen för en dryg månad sedan, men det går fler turer.[/quote']

Så lätt kommer du inte undan. ;)

Jag tror det finns en bil härifrån också om det är så.

Ni är ju lite klena så ni behöver nog mig för att hålla farten ;)

Link to comment
Share on other sites

Hämta mellerudaren och Vasa du golvet. Det är bättre att det passar för majoriteten. Jag avstår i så fall och det är lugnt eftersom det ändå kan hända saker på jobbet som gör att jag måste bli kvar och göra en insats (täcker även åt en kollega). Lite synd eftersom jag var sugen på en ny tur efter den fina upplevelsen med Vasa' date=' Andreas och globen för en dryg månad sedan, men det går fler turer.[/quote']

Så lätt kommer du inte undan. ;)

Jag tror det finns en bil härifrån också om det är så.

Ni är ju lite klena så ni behöver nog mig för att hålla farten ;)

Om inte annat för att hålla uppe humöret! :)

Du kan nog köra på 2or eftersom det ser ut att bli en lugnare tur denna gång.

Edited by Vasa
Link to comment
Share on other sites

Hmmm.. den 18:de när vi ska åka....... vi hade visst bröllopsdag då... :D

men som tur är så har jag en förstående fru som förstod tjusningen med att stå och staka i 8,5 mil :lol: jag sa att stakning är bra för rutorna på magen! RUTAN menar du sa hon,javisst ja sa jag ;) får återgällda henne sen :)

ingen fler som är sugen att hänga på den 18:de?

Link to comment
Share on other sites

Hmmm.. den 18:de när vi ska åka....... vi hade visst bröllopsdag då... :D

men som tur är så har jag en förstående fru som förstod tjusningen med att stå och staka i 8,5 mil :lol: jag sa att stakning är bra för rutorna på magen! RUTAN menar du sa hon,javisst ja sa jag ;) får återgällda henne sen :)

ingen fler som är sugen att hänga på den 18:de?

Bra timat där! ;)

Hon kan väl följa med på cykeln?

Link to comment
Share on other sites

Hmmm.. den 18:de när vi ska åka....... vi hade visst bröllopsdag då... :D

men som tur är så har jag en förstående fru som förstod tjusningen med att stå och staka i 8' date='5 mil :lol: jag sa att stakning är bra för rutorna på magen! RUTAN menar du sa hon,javisst ja sa jag ;) får återgällda henne sen :)

ingen fler som är sugen att hänga på den 18:de?[/quote']

Bra timat där! ;)

Hon kan väl följa med på cykeln?

synd jobbar den 18 satan med skulle va kul o hänga på er nån gång.

Link to comment
Share on other sites

synd jobbar den 18 satan med skulle va kul o hänga på er nån gång.

Ja det var synd' date=' hade varit skoj. :)

Men det blir mer turer och den 18e blir det lugnt tempo, vilket väl inte du vill ha? ;)[/quote']

Ha ha tänk på att ja är gammal vasa .

Link to comment
Share on other sites

Bra timat där! ;)

Hon kan väl följa med på cykeln?

Ja det hade hon tyckt vara skitkul tror jag men då var det det här med barnen som måste ses om :) kanske vasa har nån värmlandsnanny hemma i byn som kan ställa upp ;)

nä men skämt å sido så tror jag att hon absolut skulle hängt med på det men det går nog inte rent praktiskt.vi får väl se om hon möter upp i karlstad när vi kommer i mål.ungarna kanske vill se om pappa överlevt denna tur :)

Edited by golvet
Link to comment
Share on other sites

Hej, är det bara träningsnördar som ska köra den 18: eller finns det en grupp för 65-plussare. Jag körde förra året på inlines men det går ju lite snabbare.

Jag är 35-plussare :) men kommer defenitivt inte hålla samma tempo som vasa med flera gjort på dom senare turerna så det vore bara kul om du hängde med.vi får väl vänta in varandra vid kontrollerna om inte annat.tror att vasa mfl håller med :)

Link to comment
Share on other sites

Du får ge mig lite tips närmare om vad som kan va bra att ha med i följebilen andreas?

typ vattendunkar så det räcker till alla?tio pack energigel? :D ja vi tar det närmare den 18:de,kommer farsan va med? nä nu ska jag packa för att åka till kristinehamn tidigt imorgon :)

Link to comment
Share on other sites

Hej, är det bara träningsnördar som ska köra den 18: eller finns det en grupp för 65-plussare. Jag körde förra året på inlines men det går ju lite snabbare.

Jag och Andreas blir ju 50+ om vi slår ihop våra åldrar så det ska nog inte vara några problem att hänga med den 18e. :)

 

golvet, energigel och om vi vill ha sportdrycks(pulver) osv. får vi ta med så det räcker åt oss själva, men det är ju fint att lägga med i någon bil så man inte behöver frakta det hela vägen.

Vatten blir ju ett annat då det är gratis.

Edited by Vasa
Link to comment
Share on other sites

hej är också 35+ och kan defenetivt inte heller hålla nästan 22km/h i 9 mil, så vi blir nog några som kan hålla ett lagom tempo,verkar väl inte som Vasa och Andreas ska ösa på lika mycket på denna turen heller.

Hyggligt, men snabbare än 17 km/tim i lite medvind klarar jag nog inte så det blir nog att kolla upp nåt PRO forum med rullskidor (eller rollator?). Ska testa nästa vecka när jag fått ett nytt framhjul hur länge jag kan hålla 20 km/tim.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...