Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Klarälvsbanan


bjorn12

Recommended Posts

Jaha, är golvet på G inför måndagen? :D

 

 

 

JAPP nu är jag på G :) har saknat dator i några dagar efter lite äventyr i falkenberg och skara sommarland men kom tillbax till värmland igårkväll. har blivit dåligt med träning men jag är ändå GÖÖÖÖR laddad som ni säger i värmland :D

 

 

 

Tänk på om det blir regn/blött på måndag att sätta på stänklapparna, annars kan det bli blött i pjäxorna.

 

 

 

Jag glömde naturligtvis stänklapparna hemma till mina fibreglass men jag kanske kan ta dom som sitter på mina oneway skidor.ska kolla om jag kan få till något.

Ja att ställa in för lite regn finns INTE på kartan :D

9:20 i karlstad i be there!

Edited by golvet
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Om inget tokigt händer, ska jag försöka vara med på denna tur, oavsett väder;-)!Superbra 'pannbensträning' om inte annat, om det blir regn t ex.. försöker se det som att det är en bra träning utifall att man skulle få värsta dretväder/sugföre/blötsnöväder på VL!!;-p

kul! ska bli skoj detta :)

Link to comment
Share on other sites

Ja, kommer till Karlstad om det inte blir alltför mycket regn.

 

Utgår från att det blir bussen upp!

Det går allt att åka om det kommer lite regn också.

 

Angående upp till Uddeholm så får du nog åka bil men det ordnar sig där när vi ser hur många som kommer.

För det blir nog två bilar upp från Karlstad och sedan tre följebilar ner som det ser ut nu.

 

Vi syns imorgon! :)

 

Deltagare hittills:

 

Andreas87

golvet

kentona

Mellerudarn

MMG

Vasa

 

Osäkra:

 

MK

PW

TT

 

Okända:

 

?

Edited by Vasa
Link to comment
Share on other sites

om det finns plats för alla i bilar från karlstad till uddeholm är det ändå 9:20 som gäller då?

Jo fast vi vet ju inte exakt vilka som dyker upp.

Kan ju tillkomma någon. :)

Och oftast brukar det dra över tiden en kvart eller så innan man är iväg däruppe från Uddeholm men det behöver det ju inte göra då om vi är på plats i tid.

 

Det är svårt det här hur man ska göra med tider. :)

Tänkte att sätter jag 9.20 så kommer väl de som ska med innan halv.

 

Så det är bäst att köra på detta nu i och med att alla vet förutsättningarna.

Bara att ställa väckarklockan så det inte blir som för MrT ifjol! ;)

 

http://www.skidforum.se/viewtopic.php?pid=55631#p55631

 

:( :( :( :( :( :(

Jag har försovit mig, kommer inte!!!!

fan fan fan fan fan.......

http://forum.thescubasite.com/sad/sad0004.gif

Edited by Vasa
Link to comment
Share on other sites

Bara att ställa väckarklockan så det inte blir som för MrT ifjol! ;)

-Då får man starta från Karlstad och möta er längs vägen!

 

För egen del går träningen sådär. Skall försöka boka in ett pass på Klarälvsbanan när formen är bättre så jag får se resten av banan också.

 

Trevlig resa!

Link to comment
Share on other sites

om det finns plats för alla i bilar från karlstad till uddeholm är det ändå 9:20 som gäller då?

Jo fast vi vet ju inte exakt vilka som dyker upp.

Kan ju tillkomma någon. :)

Och oftast brukar det dra över tiden en kvart eller så innan man är iväg däruppe från Uddeholm men det behöver det ju inte göra då om vi är på plats i tid.

 

Det är svårt det här hur man ska göra med tider. :)

Tänkte att sätter jag 9.20 så kommer väl de som ska med innan halv.

 

Så det är bäst att köra på detta nu i och med att alla vet förutsättningarna.

Bara att ställa väckarklockan så det inte blir som för MrT ifjol! ;)

 

http://www.skidforum.se/viewtopic.php?pid=55631#p55631

 

:( :( :( :( :( :(

Jag har försovit mig' date=' kommer inte!!!!

fan fan fan fan fan.......

http://forum.thescubasite.com/sad/sad0004.gif[/quote']

du har helt rätt! vi kör som det är sagt! måste säga att du är en mycket god organisatör vasa :) roligt med lite struktur på dom här turerna :D syns imorn allihop!

Link to comment
Share on other sites

Regn och motvind!!!:-)Jag planerar att vara med,i à f så länge jag orkar!Har inte heller prioriterat rullskidor än och ser morgondagens pass som en början på rullskidsträningen i min träningskalender=b Får även jag plats i någons bil? I så fall ses vi vid Kroppkärrsjön 09.20 i morgon!!(TT dyker inte upp!)
Link to comment
Share on other sites

Regn och motvind!!!:-)Jag planerar att vara med,i à f så länge jag orkar!Har inte heller prioriterat rullskidor än och ser morgondagens pass som en början på rullskidsträningen i min träningskalender=b Får även jag plats i någons bil? I så fall ses vi vid Kroppkärrsjön 09.20 i morgon!!(TT dyker inte upp!)

Det låter bra, och plats finns det.

Vi syns! :)

 

Har väl svårt att se att du inte skulle ta dig ner till Karlstad men men...

Link to comment
Share on other sites

Tack för en fin tur idag! Var lika trevligt som vanligt :) .

Trots regn i början så slutade dagen med sol ! Hoppas nästa tur blir lite bättre vädermässigt!

Trevligt att möta golvet & mellerudarn live också!

Ska redigera lite klipp ikväll så det kommer väl ut film imorgon :) . Det blir ju lite lika på dessa filmer, men jag lägger ut ändå så får ni som vill kolla!

Edited by Andreas87
Link to comment
Share on other sites

Ha en fin tur grabbar ja kommer hem till Hagfors på ons så ja tänkte köra ett testrace på tors ner till karlstad om någon är sugen på att hänga på så hör av er har drickalangning på ca var 7e km denna gång.

och tjejer... japp vi har sådana med på våra turer också, fast då måste de nästan vara proffs för att hänga med. :)

Det låter tufft det där, något för Andreas kanske? ;)

 

Tack för en fin tur idag! Var lika trevligt som vanligt :) .

Trots regn i början så slutade dagen med sol ! Hoppas nästa tur blir lite bättre vädermässigt!

Trevligt att möta golvet & mellerudarn live också!

Ska redigera lite klipp ikväll så det kommer väl ut film imorgon :) . Det blir ju lite lika på dessa filmer, men jag lägger ut ändå så får ni som vill kolla!

Jo det är fin träning och bra mycket vatten fick man med sig hem i skorna idag som en bonus.

Och så var det som sagt trevligt att få träffa golvet och mellerudarn! :)

 

Tänker golvet tar sitt pick och pack och flyttar till (Forbo) Forshaga, tror han fastnade för orten. :)

 

Det är alltid roligt med dessa filmer, brukar titta och se vad man gör för fel i tekniken.

Jämför man ifjol och nu så har det hänt lite, tror jag till det bättre, och det är mycket pga. filmklippen för det är svårt att se annars. :)

 

Tyvärr blir det lite jobbigt som idag när man måste köra i regnet, blir som att köra med 3or, vilket suger ur musten på en så lång sträcka.

Edited by Vasa
Link to comment
Share on other sites

Hur gick det för dig golvet? Var de kamratliga mot dig, eller var det race som gällde.

hade lite dåligt samvete att vi inte väntade in golvet , edit: eller ja, vi väntade ju in han såklart men sedan körde vi på.. men han gjorde det bra ändå, trots inte så många mil i benen innan! Alla kör efter sina förutsättningar. Även om det är platt så får man aldrig vila på klarälvsbanan. golvet hoppade av i Forshaga. ca 2 mil från Karlstad.. Men över 6 mil är inte illa ändå!

 

Filmen finns ute ni som vill kolla ! blir väldigt samma filmsekvenser hela tiden, då det är svårt när "vätskestationerna" är på samma ställen varje gång :) . Och sen gjorde ju regnvädret sitt att det inte blev en så bra bild på hjälmkameran. Slängde ihop den igår kväll så den blev väl sådär!

 

http://www.youtube.com/watch?v=YjUAotLsJr4

 

Måste fråga, MMG hur går det med ryggen idag? såg att du hade ont igår.

Edited by Andreas87
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...