Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Klarälvsbanan


bjorn12

Recommended Posts

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ja Andreas får som ett extrapass där med filmen. ;)

Jo det är svårt det där med farten, tycker också det ligger och gnager hur man ska göra. :(

Fast jag tippar på att med denna genomkörare och bättre väder nästa gång är det inga problem hela vägen...

 

Tävling:

Är det någon som kan finna ett fel i filmen? :D

Inte på Andreas filmmakeri då utan något som inte stämmer.

Edited by Vasa
Link to comment
Share on other sites

Jättesugen på att hänga med någon gång. Filmerna är kanon tycker jag, bra för tekniken!

Vilken tid landade ni på igår?

Skulle nog absolut inte klara ert race-tempo. Gubbvarianten verkar mer tilltalande. Annars finns det ju bra övernattningsställen utmed vägen :)

Ja du får följa med nästa vända. :)

Igår tog det 5.30 inkl. pauser.

Link to comment
Share on other sites

6 mil är bra!

Jag förstår samtidigt att det är svårt att hålla ner farten när man känner sig pigg och samtidigt är vältränad. Det kan nog vara klokt som ett tips till de "tveksamma" som vill följa med i framtiden att om man inte står i motsvarande led 1-2 på Vasaloppet så är det någon form av lättrull som gäller.

Ungtupparna får fortsätta med 2or ;)

Link to comment
Share on other sites

6 mil är bra!

Jag förstår samtidigt att det är svårt att hålla ner farten när man känner sig pigg och samtidigt är vältränad. Det kan nog vara klokt som ett tips till de "tveksamma" som vill följa med i framtiden att om man inte står i motsvarande led 1-2 på Vasaloppet så är det någon form av lättrull som gäller.

Ungtupparna får fortsätta med 2or ;)

Eller också organiserar vi en tur där vi "vanliga" människor kör tillsammans i ett lugnare tempo.

 

Angående fel i filmen Vasa, det måste vara att du kom före Andreas i mål ;)

Edited by Jan_H
Link to comment
Share on other sites

6 mil är bra!

Jag förstår samtidigt att det är svårt att hålla ner farten när man känner sig pigg och samtidigt är vältränad. Det kan nog vara klokt som ett tips till de "tveksamma" som vill följa med i framtiden att om man inte står i motsvarande led 1-2 på Vasaloppet så är det någon form av lättrull som gäller.

Ungtupparna får fortsätta med 2or ;)

Vissa ungtuppar har börjat med 3or utan att det märks nämnvärt på farten.

Link to comment
Share on other sites

Ja då var man tillbaka i vackra härnösand :) kanonkul tur igår(känns ;) ) ! lika roligt varje gång man träffar på människor som är trevliga och lättsamma :)

ja ni behöver ABSOLUT inte ha dåligt samvete för att ni dörnade ifrån mig! ni var nog schysst som väntade in mig vid kontrollerna.förstår att det spritter i armarna på er.

Med tanke på min träningsbakgrund så får jag vara nöjd med att snitta ca 3:30 tempo på dom 65km jag åkte :D jag har trots allt bara ca 50 mil rullisar i HELA mitt liv :)

Men som vanligt är jag inte rädd att prova nya saker men den här gången blev jag golvad :lol: jättekul allihop och andreas farsa är ju rena proffset,gick jäkligt fort att montera upp servicebordet ;)

Hoppas ni fortsätter att åka dom här turerna och att även vi som inte är så grymma som er får följa med emellanåt på nån lugn tur(förstår att det måste vara högtempo-turer oxå)

Tack allihop! MMG syns på fredag på statsfesten i härnösand ;)

Edited by golvet
Link to comment
Share on other sites

Tack 'grabbar' för en trevlig dag på rullskidor i går!=) Även om det regnade litet i början och det var blött på banan i några mil, blev ju de sista milen i solsken, riktigt fina.

 

Är grymt imponerad av er! Ni kommer att imponera i vinter,,=) Det märks att ni har tränat!=) Visste att jag skulle var lite klenare än de flesta av er i går och måste väl säga att det var helt ok att ligga bakom någons rygg( främst Andreas rygg!=) Även om jag var längst framme någon gång) Och all heder åt Andreas som verkligen försökte hålla ihop gruppen! Fast nästa gång ska vi nog köpa hjälm åt honom(och Kentona;-).. så många gånger som du låg främst och vände dig om i farten,för att se att alla var med,var nog nära en del vurpor(eller hur Andreas;-)?( kände att jag var tvungen att skriva det, igen!);)

 

Vasa och Andreas är nog redo för att köra på 3or hela vägen, när de kör med 'oss' andra,eller rättare sagt de kanske borde göra det, i o f gjorde ju Vasa det de sista 28 km. ;-)

Mellerudarn tyckte jag imponerade och Golvet gjorde en fantastisk insats som bet ihop och körde ända till Forshaga! Både Golvets kompis samt Vasas och Andreas föräldrar är underbara, med all denna service utmed banan!

 

Ryggen började krångla redan i Deje, men det var inte förrän efter Forshaga det började göra så ont att man började spänna sig, mer och mer! Är dock inte förvånad över detta eftersom jag tränad på tok för lite styrka och rullskidor!Så det är väl bara att sätta i gång att träna!=)

 

Nästa gång, då ni!!!

Link to comment
Share on other sites

Tävling:

Är det någon som kan finna ett fel i filmen? :D

Inte på Andreas filmmakeri då utan något som inte stämmer.

Angående fel i filmen Vasa, det måste vara att du kom före Andreas i mål ;)

Jo det var ju ett fel till där tydligen, som man kan leva på ett tag. ;)

Hmmm menar du min v-stakning när jag var som tröttast ;)

Inte det heller tänkte jag på...

 

...utan det var att Andreas anländer två gånger till Dejedepån.

Först i ledning och sedan tillsammans med golvet.

Link to comment
Share on other sites

Tävling:

Är det någon som kan finna ett fel i filmen? :D

Inte på Andreas filmmakeri då utan något som inte stämmer.

Angående fel i filmen Vasa' date=' det måste vara att du kom före Andreas i mål ;)[/quote']

Jo det var ju ett fel till där tydligen, som man kan leva på ett tag. ;)

Hmmm menar du min v-stakning när jag var som tröttast ;)

Inte det heller tänkte jag på...

 

...utan det var att Andreas anländer två gånger till Dejedepån.

Först i ledning och sedan tillsammans med golvet.

Jäkla bra filmer han får till mycket bra .

Link to comment
Share on other sites

...utan det var att Andreas anländer två gånger till Dejedepån.

Först i ledning och sedan tillsammans med golvet.

Ja just det ja......... Ni fick ju nästan skicka ut en skallgångskedja efter mig ;)

Hoppas jag inte har skrämt bort nån stackare från att åka nu bara :)

Link to comment
Share on other sites

Ha en fin tur grabbar ja kommer hem till Hagfors på ons så ja tänkte köra ett testrace på tors ner till karlstad om någon är sugen på att hänga på så hör av er har drickalangning på ca var 7e km denna gång.

hade vart kul men nu är inte jag hemma :) men va med på nästa tur vettja också:)

ja nästa tur får väl bli nångång i aug :). kruxet är väl att det är rätt mycket tävlingar då :). men de går väl å fixa ihop så det passar

Edited by Andreas87
Link to comment
Share on other sites

För hugade spekulanter så slipar jag, brorsan och ev en av hans döttrar på en tur på tisdag 26 juli. Blir inget monstertempo eftersom jag fortfarande rullar runt på mina modifierade Skike. Kanske hinner införskaffa ett par Swenor Fibreglass/Alutech på Udéns till dess.
Link to comment
Share on other sites

Ha en fin tur grabbar ja kommer hem till Hagfors på ons så ja tänkte köra ett testrace på tors ner till karlstad om någon är sugen på att hänga på så hör av er har drickalangning på ca var 7e km denna gång.

Tjena Brazan! :D

 

Hur gick testracet?

 

För hugade spekulanter så slipar jag, brorsan och ev en av hans döttrar på en tur på tisdag 26 juli. Blir inget monstertempo eftersom jag fortfarande rullar runt på mina modifierade Skike. Kanske hinner införskaffa ett par Swenor Fibreglass/Alutech på Udéns till dess.

Ni får skriva in här när ni vet mer detaljer. :)

Edited by Vasa
Link to comment
Share on other sites

Ha en fin tur grabbar ja kommer hem till Hagfors på ons så ja tänkte köra ett testrace på tors ner till karlstad om någon är sugen på att hänga på så hör av er har drickalangning på ca var 7e km denna gång.

Tjena Brazan! :D

 

Hur gick testracet?

 

För hugade spekulanter så slipar jag' date=' brorsan och ev en av hans döttrar på en tur på tisdag 26 juli. Blir inget monstertempo eftersom jag fortfarande rullar runt på mina modifierade Skike. Kanske hinner införskaffa ett par Swenor Fibreglass/Alutech på Udéns till dess.[/quote']

Ni får skriva in här när ni vet mer detaljer. :)

Ja du vasa det gick sådär gick bra till forshaga där kändes det som kroppen dog fick gå på vilja in te karlstad känns tufft efter ett tag att ligga o mala helt själv men det blev 3.52 till slut med 2or .

Link to comment
Share on other sites

Ha en fin tur grabbar ja kommer hem till Hagfors på ons så ja tänkte köra ett testrace på tors ner till karlstad om någon är sugen på att hänga på så hör av er har drickalangning på ca var 7e km denna gång.

Tjena Brazan! :D

 

Hur gick testracet?

 

För hugade spekulanter så slipar jag' date=' brorsan och ev en av hans döttrar på en tur på tisdag 26 juli. Blir inget monstertempo eftersom jag fortfarande rullar runt på mina modifierade Skike. Kanske hinner införskaffa ett par Swenor Fibreglass/Alutech på Udéns till dess.[/quote']

Ni får skriva in här när ni vet mer detaljer. :)

Ja du vasa det gick sådär gick bra till forshaga där kändes det som kroppen dog fick gå på vilja in te karlstad känns tufft efter ett tag att ligga o mala helt själv men det blev 3.52 till slut med 2or .

oj de var starkt åkt av dig ! och dessutom själv! Bra kämpat :)

Link to comment
Share on other sites

Och all heder åt Andreas som verkligen försökte hålla ihop gruppen! Fast nästa gång ska vi nog köpa hjälm åt honom(och Kentona;-).. så många gånger som du låg främst och vände dig om i farten,för att se att alla var med,var nog nära en del vurpor(eller hur Andreas;-)?( kände att jag var tvungen att skriva det, igen!);)

Ja man ska väl ha hjälm egentligen,. men det känns rätt så liten risk att man ska ramla på klarälvsbanan. Lite farligt att säga så kanske. Jag får bättra mig helt enkelt ;) . Känns ju så gött å köra utan :)

 

Ja faktiskt så var det nära en del vurpor iofs när jag vände mig om en del gånger :D .

Edited by Andreas87
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...