Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Klarälvsbanan


bjorn12

Recommended Posts

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kul !:). Vet ni om eagle gör några 3or?:-o

Edit: Det verkar finnas 3or också.

Jag tror det finns 4or.

BjörnJonsson kör med det.

oh fasen! vet du vart dom säljer 3or till Eagle? Eller går det med vilka 3or som helst kanske? :P . Fast med Eagles distanser då såklart..

Hör dig för med Tobias Vestman. Jag har som sagt 4:or på mina eagle. och en uppsättning 3:or för framhjul också!

Link to comment
Share on other sites

Edit: Det verkar finnas 3or också.

Jag tror det finns 4or.

BjörnJonsson kör med det.

oh fasen! vet du vart dom säljer 3or till Eagle? Eller går det med vilka 3or som helst kanske? :P . Fast med Eagles distanser då såklart..

Hör dig för med Tobias Vestman. Jag har som sagt 4:or på mina eagle. och en uppsättning 3:or för framhjul också!

de ska jag göra!:). Tack!

Link to comment
Share on other sites

Klarälvsbanetur (enkel ;) ) - lördag 10 september

-------------------------------------------------

Start: Uddeholm - klockan 12.20

 

Mål: Karlstad - Kroppkärrssjöns badplatsparkering

 

Sträcka: 85 km

 

Färdmedel: De flesta brukar rullskidor med 2or men det är ju upp till var och en vad ni vill köra med som t.ex inlines eller trögare/lättare hjul på rullskidorna, eller varför inte cykel...

 

Tempo:Vi försöker hålla ihop och drickastopp brukar vi ha i Munkfors, Olsäter, Deje, Forshaga och Ulvsby.

 

Ta sig till starten:

Vi som vill samlas vid Kroppkärrssjöns badplatsparkering senast klockan 9.55 för gemensam transport (rullskidor via Gubbholmen och Drottninggatan) till busstationen i Karlstad.

Det går även bra att ta sig direkt till Uddeholm, eller busstationen, för den som vill det. Buss 600 avgår från Karlstad busstation klockan 10.40 - biljett 125 kr, endast kort på bussen, kontant på station - http://www.varmlandstrafik.se

 

Ha med sig på färden: Något att äta före start, näring under färden, sportdryck/vätska, reservspetsar för stavarna.

Glasögon, hjälm osv.

 

Länkar till kartor:

 

Kroppkärrssjön, Karlstad - här parkerar vi bilen och kommer i mål:

http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?z=1&mp=%3Cpts%3E%3Cpt%20i%3D%22http%3A//www.hitta.se/images/Explosion.png%22%20y%3D%226587834%22%20x%3D%221370954%22%3E%3Ct%3E%28ny%20punkt%29St%E4ng%3C/t%3E%3C/pt%3E%3C/pts%3E

 

Busstation - hit går vi från parkeringen och åker till starten i Uddeholm:

http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?z=1&mp=%3Cpts%3E%3Cpt%20i%3D%22http%3A//www.hitta.se/images/map/points/SkidHazardsTypeSmall.png%22%20y%3D%226586553%22%20x%3D%221368578%22%3E%3Ct%3EBusstation%3C/t%3E%3C/pt%3E%3C/pts%3E

 

Uddeholm - här startar vi rullskidåkningen:

http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?z=1&mp=%3Cpts%3E%3Cpt%20i%3D%22http%3A//www.hitta.se/images/map/points/AccidentTypeSmall.png%22%20y%3D%226658374%22%20x%3D%221377925%22%3E%3Ct%3EUddeholm%20-%20bensinstation%20-%20start%3C/t%3E%3C/pt%3E%3C/pts%3E

Link to comment
Share on other sites

Andreas' date=' ska globulansen med på denna tur? :)[/quote']

Globulansen ska med :D ! Fast vi får passa oss så den inte blir till för oss istället ;)

Innnebär det att stora serviceapparaten med bord, dryck, pappa mm följer med?

Ingen klarälvsbanetur utan det "fina" vita bordet inte! :D .Ja farsan hänger på också!

Link to comment
Share on other sites

Globulansen ska med :D ! Fast vi får passa oss så den inte blir till för oss istället ;)

Innnebär det att stora serviceapparaten med bord' date=' dryck, pappa mm följer med?[/quote']

Ingen klarälvsbanetur utan det "fina" vita bordet inte! :D .Ja farsan hänger på också!

Då kan jag till och med tänka mig att åka i regn. De små godisbitarna och kaffet på slutet är ingenting man glömmer i första taget ;)

Link to comment
Share on other sites

Niice de gör de hela ännu roligare :D

Ja sen är det ju bra att såna som jag(och även du har jag hört) kan åka bil sista biten ner till karlstad! ;)

Hehe är rätt skönt och hoppa in i bilen faktiskt ;) Kanske åker bil tills sista milen så kan jag piska VAsa i den förbannade slutspurten som jag alltid looosar i!

Link to comment
Share on other sites

Synd att du inte kunde följa med Tomatch! :(

 

Hehe är rätt skönt och hoppa in i bilen faktiskt ;) Kanske åker bil tills sista milen så kan jag piska VAsa i den förbannade slutspurten som jag alltid looosar i!

Men ska vi köra på 3or och du med dina 4or lär du få det jobbigt ändå. :)

 

Andreas, kommer du köra på 3or?

Link to comment
Share on other sites

Jag och "svärfar" har tänkt oss att pröva Klarälvsbanan i september. Målet är att klara distansen, det får ta den tid det tar (men mer än en dag håller jag inte på :)). Nu till min fråga, är det nödvändigt med ett "servicefölje" eller finns det naturliga energi/vattenstopp efter vägen, typ kiosker eller affärer, som om ligger nära själva banan? Midjeväska med diverse ätbart, reservdelar samt vatten är självklart med. Så om det finns möjlighet att fylla på väskan efter vägen är också bra att veta.

 

Tack på förhand

Edited by Rolv
Link to comment
Share on other sites

Synd att du inte kunde följa med Tomatch! :(

 

Hehe är rätt skönt och hoppa in i bilen faktiskt ;) Kanske åker bil tills sista milen så kan jag piska VAsa i den förbannade slutspurten som jag alltid looosar i!

Men ska vi köra på 3or och du med dina 4or lär du få det jobbigt ändå. :)

 

Andreas, kommer du köra på 3or?

Jag kommer att köra på 4 or bak och 2or fram om jag hinner få dom, har beställt. men jag är osäker på om jag hinner få hjulen. Annars får det väl bli däcket efter :D . annars får det bli 2or om jag inte hinner få hjulen! Hur ska ni göra?

Link to comment
Share on other sites

Synd att du inte kunde följa med Tomatch! :(

 

Hehe är rätt skönt och hoppa in i bilen faktiskt ;) Kanske åker bil tills sista milen så kan jag piska VAsa i den förbannade slutspurten som jag alltid looosar i!

Men ska vi köra på 3or och du med dina 4or lär du få det jobbigt ändå. :)

 

Andreas' date=' kommer du köra på 3or?[/quote']

Jag kommer att köra på 4 or bak och 2or fram om jag hinner få dom, har beställt. men jag är osäker på om jag hinner få hjulen. Annars får det väl bli däcket efter :D . annars får det bli 2or om jag inte hinner få hjulen! Hur ska ni göra?

3or, men hinner du inte få de andra utan kör på 2or blir det nog 2or för mig också.

Om man ska ha någon chans sista milen. ;)

Link to comment
Share on other sites

Jag och "svärfar" har tänkt oss att pröva Klarälvsbanan i september. Målet är att klara distansen, det får ta den tid det tar (men mer än en dag håller jag inte på :)). Nu till min fråga, är det nödvändigt med ett "servicefölje" eller finns det naturliga energi/vattenstopp efter vägen, typ kiosker eller affärer, som om ligger nära själva banan? Midjeväska med diverse ätbart, reservdelar samt vatten är självklart med. Så om det finns möjlighet att fylla på väskan efter vägen är också bra att veta.

 

Tack på förhand

Det finns en del efter vägen kiosker men dom ligger inte exakt vid banan. Finns även annat också men då får man åka ut på vägar.

Link to comment
Share on other sites

Jahapp, vilka är på G till lördag?

Verkar hittills vara Andreas87, globen, bjorn12, Vasa, Fru Inline, MMG, jola61.

Eventuellt Jakob Minell, TT (kanske är säker?), kentona och CU.

Någon mer?

Ju fler desto bättre! :)

 

Sedan funderar jag skarpt på vad Andreas tänker köra på för hjul. :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...