Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Klarälvsbanan


bjorn12

Recommended Posts

Ja jag säger bara det, ni får gärna "dra" på mig, om ni vill ha det lite extra tungt!;-b Hur ska det här sluta..?? 4or??

 

Rolv: Det är alltid trevligt med service utmed banan. Men det är ju inte alltid det går att fixa.

 

Vad jag vet finns det inte så mycket, mellan de större orterna på vägen ned till Karlstad. I Munkfors (där vi brukar stanna första gången) får man nog gå en bit (men inte så himla långt) till en affär. I Deje finns både en kiosk och en Pizzeria nära vägen och i Forshaga (då är det inte så himla långt kvar) där finns det en affär och en kiosk direkt vid banan..

 

Första gången jag körde, stannade vi på olika platser på vägen upp till Uddeholm och s a s "gömde" lite vatten/saft, bullar och bananer utmed banan. Det funkar ju..Men sen måste man ju upp och hämta bilen igen, efter att man kommit till Karlstad..eller så får man skjuts upp och gör då detta på vägen upp, t ex. Himla bra delmål faktiskt, d v s att veta att snart kommer man till sin gömda flaska med saft/cola och bullpåsen, när man börjar bli lite trött....=b Hoppas ni får en fin tur! =)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

MMG, jag tycker det skulle vara lätt att missa gömslena när man kommer trött och sliten från andra hållet och på annan väg, blir som fel vyer. :)

 

Har visserligen bara 3or men det går nog ändå.

Kommer du med denna gång?

Du verkar vara i bra slag nu! :)

Edited by Vasa
Link to comment
Share on other sites

Jahapp, vilka är på G till lördag?

Verkar hittills vara Andreas87, globen, bjorn12, Vasa, Fru Inline, MMG, jola61.

Eventuellt Jakob Minell, TT (kanske är säker?), kentona och CU.

Någon mer?

Ju fler desto bättre! :)

 

Sedan funderar jag skarpt på vad Andreas tänker köra på för hjul. :D

Vore kul om vi blev några stycken nu :) !

haha jadu vasa, jag kommer troligen att köra på 4or bak, och 2or fram. Det blir väl som 3or det va?

Men hur länge jag orkar köra med dom vet jag inte! Kanske får byta till PU hjul i Munkfors för att hänga med resten av er :D . Är ju helt ur slag nu...

Link to comment
Share on other sites

Vore kul om vi blev några stycken nu :) !

haha jadu vasa, jag kommer troligen att köra på 4or bak, och 2or fram. Det blir väl som 3or det va?

Men hur länge jag orkar köra med dom vet jag inte! Kanske får byta till PU hjul i Munkfors för att hänga med resten av er :D . Är ju helt ur slag nu...

Jag tror det till och med blir lite trögare, du har ju det mesta av vikten på bakhjulen.

Ett alternativ är PU fram och 4or bak, vet inte vad det skulle bli för fart jämförelsevis?

Jag tar nog 3orna då, så har jag något att skylla på i spurten. ;) Borde väl gå att snitta 19 km/h med 3or på Klarälvsbanan?

Edited by Vasa
Link to comment
Share on other sites

Jahapp' date=' vilka är på G till lördag?

Verkar hittills vara Andreas87, globen, bjorn12, Vasa, Fru Inline, MMG, jola61.

Eventuellt Jakob Minell, TT (kanske är säker?), kentona och CU.

Någon mer?

Ju fler desto bättre! :)

 

Sedan funderar jag skarpt på vad Andreas tänker köra på för hjul. :D[/quote']

Vore kul om vi blev några stycken nu :) !

haha jadu vasa, jag kommer troligen att köra på 4or bak, och 2or fram. Det blir väl som 3or det va?

Men hur länge jag orkar köra med dom vet jag inte! Kanske får byta till PU hjul i Munkfors för att hänga med resten av er :D . Är ju helt ur slag nu...

De blir tyngre än 3or.. 3.5 ungefär! Blir nog tufft kan jag tänka mig =) Jag funderar på att prova köra 4.or fram och 2.or bak... de borde väl bli som 3.or eller ??!!

Link to comment
Share on other sites

Vore kul om vi blev några stycken nu :) !

haha jadu vasa' date=' jag kommer troligen att köra på 4or bak, och 2or fram. Det blir väl som 3or det va?

Men hur länge jag orkar köra med dom vet jag inte! Kanske får byta till PU hjul i Munkfors för att hänga med resten av er :D . Är ju helt ur slag nu...[/quote']

Jag tror det till och med blir lite trögare, du har ju det mesta av vikten på bakhjulen.

Ett alternativ är PU fram och 4or bak, vet inte vad det skulle bli för fart jämförelsevis?

Jag tar nog 3orna då, så har jag något att skylla på i spurten. ;) Borde väl gå att snitta 19 km/h med 3or på Klarälvsbanan?

19km/h !?! då hänger du bara med första kilometern :P

Link to comment
Share on other sites

Vore kul om vi blev några stycken nu :) !

haha jadu vasa' date=' jag kommer troligen att köra på 4or bak, och 2or fram. Det blir väl som 3or det va?

Men hur länge jag orkar köra med dom vet jag inte! Kanske får byta till PU hjul i Munkfors för att hänga med resten av er :D . Är ju helt ur slag nu...[/quote']

Jag tror det till och med blir lite trögare, du har ju det mesta av vikten på bakhjulen.

Ett alternativ är PU fram och 4or bak, vet inte vad det skulle bli för fart jämförelsevis?

Jag tar nog 3orna då, så har jag något att skylla på i spurten. ;) Borde väl gå att snitta 19 km/h med 3or på Klarälvsbanan?

19km/h !?! då hänger du bara med första kilometern :P

Kör hårt nu kör på 4or glooob.

Link to comment
Share on other sites

Körde lite av banan i dag mycket med grenar o bark på vissa ställen det var väll blåsten i natt som gjorde det. Efter Edsgatan har man grävft i banan så se upp där lite, men det är utmärkt med skyltar.

Det blir ett fall för globen det, att leda oss förbi vägarbetena helskinnade. :)

Men det har ju varit dåligt där och pucklar hela sommaren.

Link to comment
Share on other sites

Är ni i ordning inför lördagen?

Hjulval spikat?

Och globen, hitta inte på något dumt med hjulkombinationer så du inte tar dig i mål! :D

allt är i ordning :) ! det blir 4or bak och 2or fram för min del... Var ute och testade dom förut.... blir nog tufft att ha dom på hela turen, men jag ska försöka :) .

Link to comment
Share on other sites

allt är i ordning :) ! det blir 4or bak och 2or fram för min del... Var ute och testade dom förut.... blir nog tufft att ha dom på hela turen, men jag ska försöka :) .

Det blir bra det, här blir det 3or både fram och bak. :)

 

Men det börjar ju så smått bli ute nu när "alla" verkar köra på 4or. ;)

Alltid ligger man ett steg efter...

Edited by Vasa
Link to comment
Share on other sites

allt är i ordning :) ! det blir 4or bak och 2or fram för min del... Var ute och testade dom förut.... blir nog tufft att ha dom på hela turen' date=' men jag ska försöka :) .[/quote']

Det blir bra det, här blir det 3or både fram och bak. :)

 

Men det börjar ju så smått bli ute nu när "alla" verkar köra på 4or. ;)

Alltid ligger man ett steg efter...

haha, ja men det blir ju som 3or för mig också :) . Köpte 4or till mina gamla Elpex skidor. jag vet inte hur deras 4or och 2or är i jämförelse mot andra rullskidhjul?

Jag är tveksam om att jag orkar att köra hela vägen på 4or bak. så jag tar med 2or också som jag kan byta om ja blir för trött ;)

Link to comment
Share on other sites

allt är i ordning :) ! det blir 4or bak och 2or fram för min del... Var ute och testade dom förut.... blir nog tufft att ha dom på hela turen' date=' men jag ska försöka :) .[/quote']

Det blir bra det, här blir det 3or både fram och bak. :)

 

Men det börjar ju så smått bli ute nu när "alla" verkar köra på 4or. ;)

Alltid ligger man ett steg efter...

haha, ja men det blir ju som 3or för mig också :) . Köpte 4or till mina gamla Elpex skidor. jag vet inte hur deras 4or och 2or är i jämförelse mot andra rullskidhjul?

Jag är tveksam om att jag orkar att köra hela vägen på 4or bak. så jag tar med 2or också som jag kan byta om ja blir för trött ;)

Jag gör som dig andreas :D Blir nog att byta efter 1 mil !!! Vad kommer tempot ligga på ???

 

Man kan ju prova 4or så länge de går,,, men blir nog ingen A1 puls direkt :D men de va väl skit samma hehe

Edited by globe86
Link to comment
Share on other sites

Jag gör som dig andreas :D Blir nog att byta efter 1 mil !!! Vad kommer tempot ligga på ???

 

Man kan ju prova 4or så länge de går,,, men blir nog ingen A1 puls direkt :D men de va väl skit samma hehe

Tänk på att banvallen är smal! :D

 

Du får fråga MMG om tempot! ;)

Annars, brukar det inte bli 19-20 km/h tro i början?

Edited by Vasa
Link to comment
Share on other sites

Jag gör som dig andreas :D Blir nog att byta efter 1 mil !!! Vad kommer tempot ligga på ???

 

Man kan ju prova 4or så länge de går' date=',, men blir nog ingen A1 puls direkt :D men de va väl skit samma hehe[/quote']

Tänk på att banvallen är smal! :D

 

Du får fråga MMG om tempot! ;)

Annars, brukar det inte bli 19-20 km/h tro i början?

19-20 km/h i 85 km med 4-or är väldigt hårt tempo skulle nog bli duktigt svettigt ni är grymma kör hårt.

Edited by Brazan
Link to comment
Share on other sites

Tempot beror på dagsform,väder och målsättning! (hepp.;-)..Nu kör jag mitt race och ni erat!(ni börjar ju bli så himla vältränade och starka nu allihop..=)..Så tunga rullskidshjul som ni valt att ha denna gång, så får vi ju se vart det bär hän/men det brukar ju ändå leda till att ni grabbar som vanligt ska tävla konstant, ändå;-)

Vi ses ju i alla fall en stund, vid Uddeholm..=) Jag ska försöka hänga på era ryggar så länge det går..men inte hur länge som helst om jag måste ligga uppe i A3puls hela tiden..(tyvärr)..

 

Jag kör på mina 2or i alla fall..(om jag inte ska sätta på mina 3or..men det tror jag nog inte..Inte denna gången i alla fall =b

Men vill ni/vi att vi ska hålla ihop, antar jag att det inte är jyst mot er, att jag också sätter på mina 3or..hehe..;-b

 

Blir det lika fint väder här i Karlstad i morgon, som i dag (fredag)tror jag vi återigen får en riktigt fin dag på banan...=)..Strålande! Se you tomorrow boys and girls!..=b

Edited by MMG
Link to comment
Share on other sites

Klart vi ska hålla ihop :D I alla fall tills sista milen !!! ta du dina treor så kan vi slöa ner gruppen !!! Jag ska åka på 4 or bak första så de kommer inte gå så snabbt hehe! Får väl byta om de blir katastrof hehe!

 

SES I MORRN !!!

Nja, lura inte i henne något dumt nu. ;)

Hon är trots allt bara 5-timmarsåkare på Vasan. :)

Och då är nog risken för A3-puls ganska stor med 3or.

 

Tror det kan kännas mer mot slutet än man tror med för tunga hjul.

Jag tar bara med mig ett par skidor så det blir att kämpa ända in i väggen...

Link to comment
Share on other sites

Kommer bli kul detta :). Klart vi ska hålla ihop ! Iofs så har vi sagt det varenda gång innan men inte gjort det ändå sista milen :-D! jag kommer också försöka att ta mig till karlstad med 4or bak . Så det kommer inte gå fort för mig imorn... :)... Det låter som ett kanonhårt pass imorn golvet ! Lycka till och kör hårt :) Edited by Andreas87
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...