Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Klarälvsbanan


bjorn12

Recommended Posts

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Vill först tacka för en fantastisk tråd (Klarälvsbanan) att följa här på skidforum. Tog min första tur i lördags från Uddeholm och ner till Karlstad då jag stakade på 2:or (inga frånspark då tekniken är för dålig) de 85 km med svärfar som serviceman. Banan var torr och väldigt lite löv låg kvar då man hade passerat Munkfors. Ska träna lite mer i vinter så kanske jag kan följa med er nästa år.

 

Totaltid 4:55

Åktid 4:46

 

Mål: Träna och ha roligt och komma i mål i Vasaloppet 2012 under 7 timmar.

Var det du som drog iväg några minuter innan oss tro? Runt kl 10 på lördag morgon/förmiddag?

Link to comment
Share on other sites

Fasen vad svullen jag såg ut på kortet haha' date=' får ge mig å äta tårta ;)[/quote']

Jo du har helt klart några kilo för mycket, ingen tvekan! ;)

 

Var du förresten där när Pappa Inline och Cykelsonen for förbi i matchande kläder?

"Paappaa, jag har mjölksyra i benen..." :D

ja, de får bli hårdträning så det går bort ! fyfan...

haha nej det var ja inte . Kanske var när MMG & jag var ute å körde?

Link to comment
Share on other sites

Jag hade väl tänkt åka men nu är ju snart hela team Skidforum med och då lär det gå undan misstänker jag. Har inga snabbare hjul än tvåor och det hade inte skadat med lite handikapp för min del känns det som efter att ha hängt efter Vasa och Andreas87 ett litet tag i lördagskväll. Hur mycket gör det att sätta framhjul runt om?
Link to comment
Share on other sites

Skulle inte Vasa åka 3:or runtom? Gör även övriga Team skidforum deltagare det blir det kanske ett lagom "handikapp":)

Jo, det skulle väl jämna ut oddsen något... Men jag fick uppfattningen att man skulle åka på tvåor den här gången och jag kan mycket väl förstå om de vill göra det och rejsa lite. Säkert inte så kul att alltid dra på någon bromskloss. :)

Link to comment
Share on other sites

Skulle inte Vasa åka 3:or runtom? Gör även övriga Team skidforum deltagare det blir det kanske ett lagom "handikapp":)

Jo' date=' det skulle väl jämna ut oddsen något... Men jag fick uppfattningen att man skulle åka på tvåor den här gången och jag kan mycket väl förstå om de vill göra det och rejsa lite. Säkert inte så kul att alltid dra på någon bromskloss. :)[/quote']

jag kommer nog köra på 2or nu.. det var riktigt slitigt med 4or bak förra gången, var helt slut haha. Det är ju kul om vi kan hålla ihop och köra ett gemensamt träningspass! Det är väl alltid sista milen som tempot stiger lite då :P .

Link to comment
Share on other sites

Går det inte fortare än förra gången kan jag köra på 3or, så har jag även denna gång något att skylla på när jag inte är först i mål och så fungerar jag då som ett ankare. ;)

Då blir det väl en prestigematch på slutet mellan globe, Andreas och Brazan istället?

Och då kan jag säga som ett gott råd att ha inte kvar globen i klungan när det är 500 meter kvar...

 

Inte kommer det bli några problem för TT att hänga med! :D

Björn-12an var ju för allt i världen före oss i mål på förra turen...

Edited by Vasa
Link to comment
Share on other sites

Vill först tacka för en fantastisk tråd (Klarälvsbanan) att följa här på skidforum. Tog min första tur i lördags från Uddeholm och ner till Karlstad då jag stakade på 2:or (inga frånspark då tekniken är för dålig) de 85 km med svärfar som serviceman. Banan var torr och väldigt lite löv låg kvar då man hade passerat Munkfors. Ska träna lite mer i vinter så kanske jag kan följa med er nästa år.

 

Totaltid 4:55

Åktid 4:46

 

Mål: Träna och ha roligt och komma i mål i Vasaloppet 2012 under 7 timmar.

Var det du som drog iväg några minuter innan oss tro? Runt kl 10 på lördag morgon/förmiddag?

Det stämmer. Gick ut 10:04. Härlig tur. :-)

Link to comment
Share on other sites

Vill först tacka för en fantastisk tråd (Klarälvsbanan) att följa här på skidforum. Tog min första tur i lördags från Uddeholm och ner till Karlstad då jag stakade på 2:or (inga frånspark då tekniken är för dålig) de 85 km med svärfar som serviceman. Banan var torr och väldigt lite löv låg kvar då man hade passerat Munkfors. Ska träna lite mer i vinter så kanske jag kan följa med er nästa år.

 

Totaltid 4:55

Åktid 4:46

 

Mål: Träna och ha roligt och komma i mål i Vasaloppet 2012 under 7 timmar.

Var det du som drog iväg några minuter innan oss tro? Runt kl 10 på lördag morgon/förmiddag?

Det stämmer. Gick ut 10:04. Härlig tur. :-)

Tror inte du behöver träna mer för att våga åka med. Du fixar det lätt med din nuvarande fart.

Link to comment
Share on other sites

Går det inte fortare än förra gången kan jag köra på 3or, så har jag även denna gång något att skylla på när jag inte är först i mål och så fungerar jag då som ett ankare. ;)

Då blir det väl en prestigematch på slutet mellan globe, Andreas och Brazan istället?

Och då kan jag säga som ett gott råd att ha inte kvar globen i klungan när det är 500 meter kvar...

 

Inte kommer det bli några problem för TT att hänga med! :D

Björn-12an var ju för allt i världen före oss i mål på förra turen...

Jaha- och du menar att det var en överraskning att jag var först ;)

Link to comment
Share on other sites

Jaha- och du menar att det var en överraskning att jag var först ;)

Hade nog varit bra odds om man spelat på bjorn 12 som etta i mål. ;)

 

Vilka ska med på söndag? :)

Sista chansen för i år att följa med Team Skidforum på exklusiv stakträning...

Edited by Vasa
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...