Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vasaloppet 2012 ¤Medaljstriden¤


Recommended Posts

  • Replies 712
  • Created
  • Last Reply
Vad blir nästa test? Borde snart vara dags för rullskidor nu när vädret och vägarna har blivit bättre.Eller vad tycker ni? Förslag slag på distans? Borde vara läge att köra lite längre distans då de 2 första testen varit korta.

håller med.men det kan vara svårt att få det lika "rättvist" för alla då det kan skillja så oerhört med asfalt,kupering,rullskidor mm. men man kan väl ha en slinga som man tävlar mot sig själv på men andå redovisar här på tråden?10 km? 15 km?

kan ju vara kul att visa sina förbättringar för andra ändå ;)

Link to comment
Share on other sites

Då var rodden avklarad, hade hopp om att gå under 7 minuter, men det räckte inte hela vägen, 7.04.4 stannade tidtagaren på. Fy fan, man kan verkligen ta ut sig maximalt på en roddmaskin, på gott och ont.

Grymt jobbat! :)

Fan oxå nu måste ju jag träna lite rodd oxå ;)

Link to comment
Share on other sites

Som sagt, de tär riktigt läskigt hur bra ni kan vara på rodd :)

 

Ja, ett rullskidetest skulle inte sitta fel...

Jag måste också se till att göra rodden först. Det är nästan så man drar sig när man ser hur ni kört :P Lär inte bli till helgen men förhoppningsvis i början av nästa vecka.

Link to comment
Share on other sites

borde vi inte fokusera på distansträning i nuläget? Typ löpning 2 mil, Rulskidor 4 mil osv... känns som dessa fysmax test borde ligga lite närmare tävlingen. eller vad tror ni?

 

själv tänker jag fokusera på just distansträning ffa.

Link to comment
Share on other sites

Jag håller med dig Buster, Vasaloppet är ju allt annat än en sprint. Dock har de två tester vi utfört den fördelen att de blir så rättvisa som de kan bli vid individuella tester, ju längre distanser och när löpning, rullskidor eller skidor kommer in i bilden, desto fler faktorer påverkar resultaten och jämförelse med andra blir mindre trovärdig.

 

Dock tycker jag att vi nu efter två kortdistanstester är redo för någon lite längre utmaning.

Link to comment
Share on other sites

Kan bara hålla med, man får jämföra tidenerna med sig själv , blir svårt att jämföra med andra när det kommer till rullskidåkning där banor och material skiljer mycket. Det mest rättvisa hade varit om alla körde med tävlingshjul men jag antar att det inte är så många som har det i denna grupp?
Link to comment
Share on other sites

Även jag tycker att det är mest intressant hur jag själv utvecklas under sommaren utifrån den egna utrustningen - jag har ju lite udda grejor, crosskates och rullisar med luftfyllda hjul och kör mycket på grusvägar. Alltså miltiden nu och om nån månad, och sedan ber vi fisk att lägga in en procentfunktion i Excel - filen,

 

Absoluta tider är dock också viktigta för att veta om jag har en chans på medaljtid - i jämförelse med dem som klara tiden.

 

Grusmannen

Link to comment
Share on other sites

Alltså miltiden nu och om nån månad, och sedan ber vi fisk att lägga in en procentfunktion i Excel - filen

Tycker det låter som en bra ide.vi har en egen slinga,matriel och övriga förutsättningar och så ser vi hur mycket vi förbättras i %. eller finns det andra förslag?

Link to comment
Share on other sites

Ja men snälla björn jonsson! vi siktar på medaljtid och inte topp 30(100) som vissa andra :D

så därmed har du ingen talan på den här tråden ;)

jag ville bara få vara med! :) det var nog lika jobbigt för jag, man tappar stinget då man inte körd rodd på länge! :D

Link to comment
Share on other sites

Ja men snälla björn jonsson! vi siktar på medaljtid och inte topp 30(100) som vissa andra :D

så därmed har du ingen talan på den här tråden ;)

jag ville bara få vara med! :) det var nog lika jobbigt för jag' date=' man tappar stinget då man inte körd rodd på länge! :D[/quote']

förstår det då säkert många vill va me på vår fina tråd :) grymt kört måste jag säga !

själv har jag bara dragit i roddmaskin en gång i mitt liv och det var nu på testen!

7:42 fick jag och det går att kapa tid känner jag ;)

Link to comment
Share on other sites

Det finns ju som sagt en lösning på problemet! :)

Ni får komma och köra ett Klarälvsrace...

ska bli :)

 

har inte bestämmt datum än bara!

 

Angående jämförelser å tester:

 

De e ju inte tävling än. bara intressant att jämföra lite tider inför den stora dagen :)

de behöver inte va så rättvist. troligtvis är ingen av oss i toppform idag och dagsformen gör stor skillnd i prestation nu. iaf är det så för mig

Link to comment
Share on other sites

Det finns ju som sagt en lösning på problemet! :)

Ni får komma och köra ett Klarälvsrace...

Det hade varit jäkligt skoj, jag har semester i Juli så då kan jag tänka mig en tur uppåt.

Fast jag nöjer mig nog med en enkel klaraälvsresa.

Klaraälvsbanan TOR är för fullblodsproffs som Vasa, Everest, Globe m fl

Link to comment
Share on other sites

Det finns ju som sagt en lösning på problemet! :)

Ni får komma och köra ett Klarälvsrace...

Det hade varit jäkligt skoj' date=' jag har semester i Juli så då kan jag tänka mig en tur uppåt.

Fast jag nöjer mig nog med en enkel klaraälvsresa.

Klaraälvsbanan TOR är för fullblodsproffs som Vasa, Everest, Globe m fl[/quote']

jag är i värmland vecka 29 och då är jag med :)

Link to comment
Share on other sites

Oj Björn, 6:49 på rodden :O Shit, verkar som om man måste trappa upp sin träning lite om man vill upp och slåss där :P

 

Kommer nog smuggla in rodden till helgen, har varit andra saker med valborg och allt som kommit före ;)

6:49 :o Jösses! Verkar som man har lite att jobba på :)

Link to comment
Share on other sites

Det finns ju som sagt en lösning på problemet! :)

Ni får komma och köra ett Klarälvsrace...

Nu har Klarälvsmaffian invaderat alla trådar. Och det gör gör ni rätt i - vilken inspiration klarälvsracet 17 mil var och filmen.

 

Jag får väl snart bjuda in till grusrunda - Hunneberg runt några varv - 1 varv 2,5 mil.

 

Grusmannen

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...