Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vasaloppet 2012 ¤Medaljstriden¤


Recommended Posts

  • Replies 712
  • Created
  • Last Reply
"Ingen ny test än på 4min men nytt PB på 2000m.......6.20 dvs 1:35/500m i snitt. Nu börjar det bli bra faktiskt....kul.

 

//Per"

 

Inte för o jävlas men kolla i den stora tråden http://www.skidforum.se/viewtopic.php?id=2513 Där finns lite tider från Skåningens klubbkompis som e "Hyfsat" bra!

riktigt bra tid! Jag höll kring 1:36/500m på de 3 x 2min som jag körde före 2000 testet. men jag fick nog sota lite för det! orkade inte ligga på lika hårt då jag skulle utföra testet :)

Link to comment
Share on other sites

Jag håller med dig Buster, Vasaloppet är ju allt annat än en sprint. Dock har de två tester vi utfört den fördelen att de blir så rättvisa som de kan bli vid individuella tester, ju längre distanser och när löpning, rullskidor eller skidor kommer in i bilden, desto fler faktorer påverkar resultaten och jämförelse med andra blir mindre trovärdig.

 

Dock tycker jag att vi nu efter två kortdistanstester är redo för någon lite längre utmaning.

15 km rullskidor, kan inte det vara en bra kompromiss att köra nu innan första juni som nästa test?

Link to comment
Share on other sites

Finns det förresten några från Stockholm som skulle vilja hänga med på nåt långpass nu till helgen ute på Ekerö? Typ jättelugnt, A1-2 tempo? Skulle vara trevligt :P

 

15km rullisar får bli nästa test för de som har rullskidor. Men det har väl de flesta? Sen är även detta mest personligt test då det skiljer så mycket på skidorna.

Link to comment
Share on other sites

Finns det förresten några från Stockholm som skulle vilja hänga med på nåt långpass nu till helgen ute på Ekerö? Typ jättelugnt, A1-2 tempo? Skulle vara trevligt :P

 

15km rullisar får bli nästa test för de som har rullskidor. Men det har väl de flesta? Sen är även detta mest personligt test då det skiljer så mycket på skidorna.

Hinner tyvärr inte nu till helgen, ska flytta nästa vecka så jag måste packa.

Men hade varit skoj att hänga med vid ett senare tillfälle.

Link to comment
Share on other sites

rullisar 15km ok.blir bra det

körde min testrunda som är 13km på 41.35 i tisdags.

Elpex 2:or.

bra kört! jag måste hitta nån lämplig runda med lite trafik och någolunda asfalt! det är inte så att det dräller med såna rundor här i härnösand! :(

tror att vi har lite mer tjälskott och kuperat här än i KODE ;) ligger i göteborgstrakten va?

Link to comment
Share on other sites

Vände hemåt lite tidigare än tänkt. Blev bara 11km rullskidor idag. Tiden blev 58 minuter, i stadsmiljö, med blåsor i händerna och dålig teknik.

 

Kanske ska hitta en annan runda för en rättvisare tid ;)

 

Är det nån mer i medaljstriden som ska köra vätternrundan? Vilken starttid? Mål tid?

 

Jag startar 22:10, kommer inte tokköra utan sammkör med ett gäng kollegor å kompisar. Vi har sagt att vi ska köra på 12-15 timmar.

Link to comment
Share on other sites

Är det nån mer i medaljstriden som ska köra vätternrundan? Vilken starttid? Mål tid?

Jag ska köra, kör dock på MTB och har inga tidsambitioner utan satsar på att göra mitt yttersta. Gör det mest för att testa på klassikern när jag ändå är igång, ska försöka få till några långpass på cykeln innan det är dags. Startar klockan 2.

Link to comment
Share on other sites

rullisar 15km ok.blir bra det

körde min testrunda som är 13km på 41.35 i tisdags.

Elpex 2:or.

bra kört! jag måste hitta nån lämplig runda med lite trafik och någolunda asfalt! det är inte så att det dräller med såna rundor här i härnösand! :(

tror att vi har lite mer tjälskott och kuperat här än i KODE ;) ligger i göteborgstrakten va?

stämmer några mil norr om Gbg i Bohuslän.

Link to comment
Share on other sites

Fan vad ni tränar och tävlar med Vätternrundan och allt! Själv har jag börjat komma av mig. Har svårt att få tid över till de behövliga långpassen. Hoppas att det är nån annan av er som tränar lika lite som jag gör :)

Verkligen synd att man inte får plats med en Skierg i källaren.

Link to comment
Share on other sites

Fan vad ni tränar och tävlar med Vätternrundan och allt! Själv har jag börjat komma av mig. Har svårt att få tid över till de behövliga långpassen. Hoppas att det är nån annan av er som tränar lika lite som jag gör :)

Verkligen synd att man inte får plats med en Skierg i källaren.

Tycker att du tränar på bra ändå! om man ser på funbeat så.

men om du skaffar en skierg skulle du få mer tid till långpass då?;)

nä men jag försöker att träna min stakning på rullisar istället tror att det är minst(om inte bättre) lika bra.som jerry ahrlin sa:stakstyrka tränar jag på rullisar eller skidor,maskiner och sådant är bara kompliment!

men sen att jag själv ändå skulle vilja ha en hemma är en annan sak :lol:

Link to comment
Share on other sites

Träna mellan 6 och i bästa fall 10 tim/v. Mest uthållighet, men nu ska jag börja med intervaller/backar - har skaffat rullskidor med broms för nerfarter och speedreducer för belastningsökningar/intervall när det är för långt till backarna...
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...