Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

High end-stavar, erfarenheter och pris-sammanställning


henkedejk

Recommended Posts

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply
Funderar på att köpa ett par Swix Star CT1. Verkar inte vara så "dyrt" om man beställer från oslosportslager.

 

Är nybörjare på skidor (andra säsongen), så har bara ett par OneWay Vasaloppet 960. Men, det börjar gå snabbare i spåret. Åkte Stora Gavleloppet på 2h 22min. Så nu tycker att 960 stavarna känns väldigt mjuka.

 

Märks det stor skillnad när man går till bättre stavar?

 

Jag kan vara ganska fumlig så är rädd att jag kommer bryta stavarna. 960 verkar ganska slitstark. Hur lätt är det att bryta dyrare stavar?

Tänk bara på att tull och frakt tillkommer och att det är i nok. När jag fick hem mina ct2 så hade det varit billigare att köpa i sverige med "vanlig" rea

Link to comment
Share on other sites

Funderar på att köpa ett par Swix Star CT1. Verkar inte vara så "dyrt" om man beställer från oslosportslager.

 

Är nybörjare på skidor (andra säsongen)' date=' så har bara ett par OneWay Vasaloppet 960. Men, det börjar gå snabbare i spåret. Åkte Stora Gavleloppet på 2h 22min. Så nu tycker att 960 stavarna känns väldigt mjuka.

 

Märks det stor skillnad när man går till bättre stavar?

 

Jag kan vara ganska fumlig så är rädd att jag kommer bryta stavarna. 960 verkar ganska slitstark. Hur lätt är det att bryta dyrare stavar?[/quote']

Tänk bara på att tull och frakt tillkommer och att det är i nok. När jag fick hem mina ct2 så hade det varit billigare att köpa i sverige med "vanlig" rea

Borde gå att få norska momsen avdragen, någon som har koll på hur man löser detta?

Link to comment
Share on other sites

Vet inte om det var jmw76 jag stötte på i starten idag innan Värmdöloppet? Fick känna på en Storm 10 bredvid en Racewaxstav. Racewaxstaven var klart mjuk, inte mjukare än Storm 10 utan mjuk. Kände på ett par 9 Max när jag kom hem, de var klart styvare än Racewaxstaven även de. Har övervägt att beställa ett par tidigare, men kan säga att jag absolut inte kommer göra det nu.

Japp, det var mina stavar du såg. Du såg ju med egna ögon utböjningen och stavarna är inte jämförbara. Punkt slut. Det handlar inte om tycke och smak, utan en objektiv iakttagelse att Racewax-staven böjer ut enormt jämfört med OW Diamond Storm 10.

Link to comment
Share on other sites

Interessant JMW76, vilken längd på stavarna har du?

 

Körte fem mil i Åkulla i dag med Racewax-rören. Klart bättre än OneWay 9 Max, men inte så bra som mina CH1 (körde några varv med en av varje).

 

Min kompis bröt också sin OneWay 9 Max i dag, mitt på - pga överbelastning vid dårlig balans.

9 Max stavan känns särskild känslig för detta.

De är ca 160 cm.

Link to comment
Share on other sites

Någon som kan jämföra kv+ tornado med Ct1:or?

KV är styvare och lättare' date=' även triac ligger risigt till.[/quote']

Har kört med KV+ Tornado i vinter och har gillat staven skarpt, har nu dock på bara ett par veckors tid knäckt tre stycken (två knäckta av medtävlare och en genom egen vurpa på träning). Kommer inte att köra med KV+ Tornado på Vasaloppet. (Upplevde föregångaren KV+ CH1 som mer stryktålig. Tar gärna emot tips om styva stavar till bra pris men som inte knäcks så lätt..

Link to comment
Share on other sites

Vet inte om det var jmw76 jag stötte på i starten idag innan Värmdöloppet? Fick känna på en Storm 10 bredvid en Racewaxstav. Racewaxstaven var klart mjuk' date=' inte mjukare än Storm 10 utan mjuk. Kände på ett par 9 Max när jag kom hem, de var klart styvare än Racewaxstaven även de. Har övervägt att beställa ett par tidigare, men kan säga att jag absolut inte kommer göra det nu.[/quote']

Japp, det var mina stavar du såg. Du såg ju med egna ögon utböjningen och stavarna är inte jämförbara. Punkt slut. Det handlar inte om tycke och smak, utan en objektiv iakttagelse att Racewax-staven böjer ut enormt jämfört med OW Diamond Storm 10.

Jag måste förklara en sak angående våra stavar. Vi på racewax har också tagit fram hårdare stavrör som flexar mindre. Problemet är att styvheten också gör stavrören känsliga för brott.

Våra testmodeller som var styvare än de AT-11 vi säljer tillät dock inga misstag och knäcktes alltför lätt. Det skulle innebära massor av kundreklamationer. Vi valde till slut att göra en hållbar stav som ändå var tillräckligt styv, lätt och med bra pendel. Kan ärligt säga att den staven har vi inte haft en enda reklamation på. Ni nämner One Ways stavar och vad jag förstått är det många reklamationer där. Ju styvare och mindre flexibilitet desto sårbarare.

Styvheten ska mätas vid tryck uppifrån ner i staven och där tycker vi och många andra ,såväl elit som motionärer, att vår modell AT-11 är tillräckligt styv .

JMW, var det dig jag tog med en stav till på min Birkaresa och levererade i Sthlm i fredags?

Hur mätte du utböjningen som du säger var enorm?

Link to comment
Share on other sites

Att lägga till i listan i första posten kan ju vara Ski-go racing för 1300 på xcountrysports. Hur är de i jämförelse med andra toppstavar?

Jag har inte jämfört Racing med några andra toppstavar, men jag gillar mina Skigo skarpt. Riktigt styva och bra pendel! Har 165 cm. Nya remmen är klart bättre än den gamla!

Link to comment
Share on other sites

Vet inte om det var jmw76 jag stötte på i starten idag innan Värmdöloppet? Fick känna på en Storm 10 bredvid en Racewaxstav. Racewaxstaven var klart mjuk' date=' inte mjukare än Storm 10 utan mjuk. Kände på ett par 9 Max när jag kom hem, de var klart styvare än Racewaxstaven även de. Har övervägt att beställa ett par tidigare, men kan säga att jag absolut inte kommer göra det nu.[/quote']

Japp, det var mina stavar du såg. Du såg ju med egna ögon utböjningen och stavarna är inte jämförbara. Punkt slut. Det handlar inte om tycke och smak, utan en objektiv iakttagelse att Racewax-staven böjer ut enormt jämfört med OW Diamond Storm 10.

Jag måste förklara en sak angående våra stavar. Vi på racewax har också tagit fram hårdare stavrör som flexar mindre. Problemet är att styvheten också gör stavrören känsliga för brott.

Våra testmodeller som var styvare än de AT-11 vi säljer tillät dock inga misstag och knäcktes alltför lätt. Det skulle innebära massor av kundreklamationer. Vi valde till slut att göra en hållbar stav som ändå var tillräckligt styv, lätt och med bra pendel. Kan ärligt säga att den staven har vi inte haft en enda reklamation på. Ni nämner One Ways stavar och vad jag förstått är det många reklamationer där. Ju styvare och mindre flexibilitet desto sårbarare.

Styvheten ska mätas vid tryck uppifrån ner i staven och där tycker vi och många andra ,såväl elit som motionärer, att vår modell AT-11 är tillräckligt styv .

JMW, var det dig jag tog med en stav till på min Birkaresa och levererade i Sthlm i fredags?

Hur mätte du utböjningen som du säger var enorm?

Ja, det stämmer.

 

Jag lägger an ett vertikalt tryck på stavarna, i ena handen en OW och en Racewax i andra. OW böjer inte ut ett smack medan RW flexar mycket.

 

Köper jag en Racewax-stav som enligt marknadföringen vara i klass med de vassaste stavarna på marknaden ("Ett verkligt "superklipp" på värstingstavar"), vill jag ha en stav som är just så styv. Så är verkligen inte fallet och det medger ni i svaret ovan. Fler än jag reagerade uppenbarligen på hur ostyv Racewax-staven är vid starten av Värmdöloppet, om man läser tidigare inlägg.

 

Om jag vill ha en mjuk och hållbar stav köper jag en mjuk och hållbar stav. Om ni tycker att ni funnit den optimala relationen mellan styvhet, hållbarhet och pendel, så är det så staven ska marknadsföras. Jag kunde lika bra tagit mina rullskidrör och kört med om hållbarhet var vad jag sökte.

Hur många reklamationer olika märken har måste ställas i relation till hur många som säljs och det har vi ingen aning om. OW Storm 10 är dock troligen en av de vanligaste premiumstavarna ute i spåren och därmed står i proportion till antalet vurpor och därmed risk för stavbrott. Jag har f ö inte ens haft en tanke på att reklamera en stav jag ramlat på och har aldrig hört nån annan göra det heller.

Link to comment
Share on other sites

Japp' date=' det var mina stavar du såg. Du såg ju med egna ögon utböjningen och stavarna är inte jämförbara. Punkt slut. Det handlar inte om tycke och smak, utan en objektiv iakttagelse att Racewax-staven böjer ut enormt jämfört med OW Diamond Storm 10.[/quote']

Jag måste förklara en sak angående våra stavar. Vi på racewax har också tagit fram hårdare stavrör som flexar mindre. Problemet är att styvheten också gör stavrören känsliga för brott.

Våra testmodeller som var styvare än de AT-11 vi säljer tillät dock inga misstag och knäcktes alltför lätt. Det skulle innebära massor av kundreklamationer. Vi valde till slut att göra en hållbar stav som ändå var tillräckligt styv, lätt och med bra pendel. Kan ärligt säga att den staven har vi inte haft en enda reklamation på. Ni nämner One Ways stavar och vad jag förstått är det många reklamationer där. Ju styvare och mindre flexibilitet desto sårbarare.

Styvheten ska mätas vid tryck uppifrån ner i staven och där tycker vi och många andra ,såväl elit som motionärer, att vår modell AT-11 är tillräckligt styv .

JMW, var det dig jag tog med en stav till på min Birkaresa och levererade i Sthlm i fredags?

Hur mätte du utböjningen som du säger var enorm?

Ja, det stämmer.

 

Jag lägger an ett vertikalt tryck på stavarna, i ena handen en OW och en Racewax i andra. OW böjer inte ut ett smack medan RW flexar mycket.

 

Köper jag en Racewax-stav som enligt marknadföringen vara i klass med de vassaste stavarna på marknaden ("Ett verkligt "superklipp" på värstingstavar"), vill jag ha en stav som är just så styv. Så är verkligen inte fallet och det medger ni i svaret ovan. Fler än jag reagerade uppenbarligen på hur ostyv Racewax-staven är vid starten av Värmdöloppet, om man läser tidigare inlägg.

 

Om jag vill ha en mjuk och hållbar stav köper jag en mjuk och hållbar stav. Om ni tycker att ni funnit den optimala relationen mellan styvhet, hållbarhet och pendel, så är det så staven ska marknadsföras. Jag kunde lika bra tagit mina rullskidrör och kört med om hållbarhet var vad jag sökte.

Hur många reklamationer olika märken har måste ställas i relation till hur många som säljs och det har vi ingen aning om. OW Storm 10 är dock troligen en av de vanligaste premiumstavarna ute i spåren och därmed står i proportion till antalet vurpor och därmed risk för stavbrott. Jag har f ö inte ens haft en tanke på att reklamera en stav jag ramlat på och har aldrig hört nån annan göra det heller.

Jag vill att du kontaktar mig för en retur av staven så vi får undersöka om det är något fel på den eftersom ingen annan har gett stavarna så sviiiidande kritik att de är mjuka??.

Vi har aldrig hävdat attt de är en av de vassaste stavarna på marknaden? Mest prisvärda säger vi. De kostar 750 kr per par och det är marknadens mest prisvärda stavar. Med värstingstavar avses UHM-carbon och för de allra flesta är de tillräckligt styva. Jag har nu beställt uppgifter över styvhet och flex för några stavmodeller som vi avser använda för att guida köpare i framtiden.

Link to comment
Share on other sites

Jag måste förklara en sak angående våra stavar. Vi på racewax har också tagit fram hårdare stavrör som flexar mindre. Problemet är att styvheten också gör stavrören känsliga för brott.

Våra testmodeller som var styvare än de AT-11 vi säljer tillät dock inga misstag och knäcktes alltför lätt. Det skulle innebära massor av kundreklamationer. Vi valde till slut att göra en hållbar stav som ändå var tillräckligt styv' date=' lätt och med bra pendel. Kan ärligt säga att den staven har vi inte haft en enda reklamation på. Ni nämner One Ways stavar och vad jag förstått är det många reklamationer där. Ju styvare och mindre flexibilitet desto sårbarare.

Styvheten ska mätas vid tryck uppifrån ner i staven och där tycker vi och många andra ,såväl elit som motionärer, att vår modell AT-11 är tillräckligt styv .

JMW, var det dig jag tog med en stav till på min Birkaresa och levererade i Sthlm i fredags?

Hur mätte du utböjningen som du säger var enorm?[/quote']

Ja, det stämmer.

 

Jag lägger an ett vertikalt tryck på stavarna, i ena handen en OW och en Racewax i andra. OW böjer inte ut ett smack medan RW flexar mycket.

 

Köper jag en Racewax-stav som enligt marknadföringen vara i klass med de vassaste stavarna på marknaden ("Ett verkligt "superklipp" på värstingstavar"), vill jag ha en stav som är just så styv. Så är verkligen inte fallet och det medger ni i svaret ovan. Fler än jag reagerade uppenbarligen på hur ostyv Racewax-staven är vid starten av Värmdöloppet, om man läser tidigare inlägg.

 

Om jag vill ha en mjuk och hållbar stav köper jag en mjuk och hållbar stav. Om ni tycker att ni funnit den optimala relationen mellan styvhet, hållbarhet och pendel, så är det så staven ska marknadsföras. Jag kunde lika bra tagit mina rullskidrör och kört med om hållbarhet var vad jag sökte.

Hur många reklamationer olika märken har måste ställas i relation till hur många som säljs och det har vi ingen aning om. OW Storm 10 är dock troligen en av de vanligaste premiumstavarna ute i spåren och därmed står i proportion till antalet vurpor och därmed risk för stavbrott. Jag har f ö inte ens haft en tanke på att reklamera en stav jag ramlat på och har aldrig hört nån annan göra det heller.

Jag vill att du kontaktar mig för en retur av staven så vi får undersöka om det är något fel på den eftersom ingen annan har gett stavarna så sviiiidande kritik att de är mjuka??.

Vi har aldrig hävdat attt de är en av de vassaste stavarna på marknaden? Mest prisvärda säger vi. De kostar 750 kr per par och det är marknadens mest prisvärda stavar. Med värstingstavar avses UHM-carbon och för de allra flesta är de tillräckligt styva. Jag har nu beställt uppgifter över styvhet och flex för några stavmodeller som vi avser använda för att guida köpare i framtiden.

Det är åtminstone en till som skrivit på forumet, bland dem som såg när jag belastade Racewax-staven i starten på Värmdöloppet, angående mina stavar. Läs tråden igen vad han tyckte. Det får nog också tolkas som svidande kritik. Bland de som inte skrivit här kom det många kommentarer som pekar åt samma håll.

 

Ni skriver i er marknadsföring:

 

"Ett verkligt "superklipp"" på värstingstavar".

 

Hur tolkar man det på annat sätt än att det är top of the line-kvalitet man får? Ska jag som kund behöva grotta in mig i vilka olika kolfiberkvalitéer som finns och vilka egenskaper de har för att sedan kunna nyansera er marknadsföring till att de är "tillräckligt styva"? Det är nog enklare om ni nyanserar er marknadsföring till att de är i nivå med typiska Vasaloppps-stavar.

Link to comment
Share on other sites

Ja' date=' det stämmer.

 

Jag lägger an ett vertikalt tryck på stavarna, i ena handen en OW och en Racewax i andra. OW böjer inte ut ett smack medan RW flexar mycket.

 

Köper jag en Racewax-stav som enligt marknadföringen vara i klass med de vassaste stavarna på marknaden ("Ett verkligt "superklipp" på värstingstavar"), vill jag ha en stav som är just så styv. Så är verkligen inte fallet och det medger ni i svaret ovan. Fler än jag reagerade uppenbarligen på hur ostyv Racewax-staven är vid starten av Värmdöloppet, om man läser tidigare inlägg.

 

Om jag vill ha en mjuk och hållbar stav köper jag en mjuk och hållbar stav. Om ni tycker att ni funnit den optimala relationen mellan styvhet, hållbarhet och pendel, så är det så staven ska marknadsföras. Jag kunde lika bra tagit mina rullskidrör och kört med om hållbarhet var vad jag sökte.

Hur många reklamationer olika märken har måste ställas i relation till hur många som säljs och det har vi ingen aning om. OW Storm 10 är dock troligen en av de vanligaste premiumstavarna ute i spåren och därmed står i proportion till antalet vurpor och därmed risk för stavbrott. Jag har f ö inte ens haft en tanke på att reklamera en stav jag ramlat på och har aldrig hört nån annan göra det heller.[/quote']

Jag vill att du kontaktar mig för en retur av staven så vi får undersöka om det är något fel på den eftersom ingen annan har gett stavarna så sviiiidande kritik att de är mjuka??.

Vi har aldrig hävdat attt de är en av de vassaste stavarna på marknaden? Mest prisvärda säger vi. De kostar 750 kr per par och det är marknadens mest prisvärda stavar. Med värstingstavar avses UHM-carbon och för de allra flesta är de tillräckligt styva. Jag har nu beställt uppgifter över styvhet och flex för några stavmodeller som vi avser använda för att guida köpare i framtiden.

Det är åtminstone en till som skrivit på forumet, bland dem som såg när jag belastade Racewax-staven i starten på Värmdöloppet, angående mina stavar. Läs tråden igen vad han tyckte. Det får nog också tolkas som svidande kritik. Bland de som inte skrivit här kom det många kommentarer som pekar åt samma håll.

 

Ni skriver i er marknadsföring:

 

"Ett verkligt "superklipp"" på värstingstavar".

 

Hur tolkar man det på annat sätt än att det är top of the line-kvalitet man får? Ska jag som kund behöva grotta in mig i vilka olika kolfiberkvalitéer som finns och vilka egenskaper de har för att sedan kunna nyansera er marknadsföring till att de är "tillräckligt styva"? Det är nog enklare om ni nyanserar er marknadsföring till att de är i nivå med typiska Vasaloppps-stavar.

Ta kontakt med mig om en retur av stavröret. Du skriver i ett tidigareinlägg att staven böjde ut enormt 5-10 cm vid din halva vikt så något är helt uppenbart fel. Gjorde nyss samma test och knappt någon flex alls.

Link to comment
Share on other sites

Jag är en av de som lovordat Racewax staven. Jag har bara mina tidigare Madshus 100 UHM att jämföra med och de känns identiska jämförelsevis. Däremot har jag också provat både Swix och Oneways värstingar och visst är dom något styvare. Men jag upplever inte den skillnaden du beskriver jmw76... Det låter snarare som du fått ett dåligt exemplar?
Link to comment
Share on other sites

Jag vill att du kontaktar mig för en retur av staven så vi får undersöka om det är något fel på den eftersom ingen annan har gett stavarna så sviiiidande kritik att de är mjuka??.

Vi har aldrig hävdat attt de är en av de vassaste stavarna på marknaden? Mest prisvärda säger vi. De kostar 750 kr per par och det är marknadens mest prisvärda stavar. Med värstingstavar avses UHM-carbon och för de allra flesta är de tillräckligt styva. Jag har nu beställt uppgifter över styvhet och flex för några stavmodeller som vi avser använda för att guida köpare i framtiden.

Det är åtminstone en till som skrivit på forumet' date=' bland dem som såg när jag belastade Racewax-staven i starten på Värmdöloppet, angående mina stavar. Läs tråden igen vad han tyckte. Det får nog också tolkas som svidande kritik. Bland de som inte skrivit här kom det många kommentarer som pekar åt samma håll.

 

Ni skriver i er marknadsföring:

 

"Ett verkligt "superklipp"" på värstingstavar".

 

Hur tolkar man det på annat sätt än att det är top of the line-kvalitet man får? Ska jag som kund behöva grotta in mig i vilka olika kolfiberkvalitéer som finns och vilka egenskaper de har för att sedan kunna nyansera er marknadsföring till att de är "tillräckligt styva"? Det är nog enklare om ni nyanserar er marknadsföring till att de är i nivå med typiska Vasaloppps-stavar.[/quote']

Ta kontakt med mig om en retur av stavröret. Du skriver i ett tidigareinlägg att staven böjde ut enormt 5-10 cm vid din halva vikt så något är helt uppenbart fel. Gjorde nyss samma test och knappt någon flex alls.

Ok, visst kan jag returnera men då blir jag utan stav igen. Du har min email och tfn.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Kom ni fram till något jmw76? Jag är i köpläge på ett par nya stavar. Har dock inte bestämt om jag ska göra om mina Swix XXL Northug till staffansstav för rullskidor eller om jag ska fortsätta ha dom på snö o köra tex Rebell o ha dom till rullskidor elller göra tvärtom
Link to comment
Share on other sites

Nej, eftersom jag fick mer eller mindre explicita hot från handlaren vad som skulle hända om det jag skrivit här inte stämde, valde jag att avstå från att skicka staven. Med det anslaget han hade var jag helt övertygad att han skulle hitta på nåt kreativt för att göra bort mig och rädda sitt o stavens anseende.
Link to comment
Share on other sites

Madshus 100HS är en Hugh end stav det med, den kostar just nu 1000kr på pölder och kostade 1080kr på b-pris från sportwin.

 

Min åsikt om M-hus 100HS vs. KV+ Tornado:

 

Kv har helt klart styvare rör och lättare rör, men de handlar trots allt om 1a respektive 2a staven i segmenten, det som avgör vilken man gillar bäst utav KV och Madshus 100UHM/HS ( då de har samma rem) är om man vill ha remmen i handen ( M-hus) eller jämt i handslutet (kv)

 

Jag är helt kär i kv-remmen, sitter perfekt, medans en träningskompis hatar den.

 

Det är enligt mig det som bör avgöra ifall man väger mellan Madshus/KV

Link to comment
Share on other sites

Madshus 100HS är en Hugh end stav det med, den kostar just nu 1000kr på pölder och kostade 1080kr på b-pris från sportwin.

 

Min åsikt om M-hus 100HS vs. KV+ Tornado:

 

Kv har helt klart styvare rör och lättare rör, men de handlar trots allt om 1a respektive 2a staven i segmenten, det som avgör vilken man gillar bäst utav KV och Madshus 100UHM/HS ( då de har samma rem) är om man vill ha remmen i handen ( M-hus) eller jämt i handslutet (kv)

 

Jag är helt kär i kv-remmen, sitter perfekt, medans en träningskompis hatar den.

 

Det är enligt mig det som bör avgöra ifall man väger mellan Madshus/KV

Remmar och hantag kan man ju byta mellan rör också, då kan man plocka ihop det som passar en bäst=)

Link to comment
Share on other sites

Madshus 100HS är en Hugh end stav det med' date=' den kostar just nu 1000kr på pölder och kostade 1080kr på b-pris från sportwin.

 

Min åsikt om M-hus 100HS vs. KV+ Tornado:

 

Kv har helt klart styvare rör och lättare rör, men de handlar trots allt om 1a respektive 2a staven i segmenten, det som avgör vilken man gillar bäst utav KV och Madshus 100UHM/HS ( då de har samma rem) är om man vill ha remmen i handen ( M-hus) eller jämt i handslutet (kv)

 

Jag är helt kär i kv-remmen, sitter perfekt, medans en träningskompis hatar den.

 

Det är enligt mig det som bör avgöra ifall man väger mellan Madshus/KV[/quote']

Remmar och hantag kan man ju byta mellan rör också, då kan man plocka ihop det som passar en bäst=)

Ja, men just på kv+ så blir de problem då de har valt måtten 16,5mm i toppen och 8,5mm i botten, de går såklart att tänja extra på handtag och trugor, men det minskar kvalitet och livslängd. :)

Link to comment
Share on other sites

Litt info på Swix staver (ikke triac 2.0) http://www.swixsport.com/eway/default.aspx?pid=278&trg=MainPage_6117&MainContent_6179=6117:0:24,2658&MainPage_6117=6546:38043:

 

Jeg har hatt Oneway 10 max og Premio. Knekker veldig lett. Kjøper aldri igjen.

 

Har brukt Triac 2.0 en sesong mest i konkurranser, veldig fine. Håndtaket kan sitte noe løst, bruk tape eller mer lim.

 

Kommer til å kjøpe CT1 som treningsstaver. Disse er nok det beste kjøpet.

 

Bruker CT3 til rulleski og trening. Tåler mye, men myke og treg pendel.

 

http://www.dn.no/dnaktiv/article2514117.ece

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...