Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

High end-stavar, erfarenheter och pris-sammanställning


henkedejk

Recommended Posts

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply
Knäckte min Skigo Race 1.0 på Vasaloppet. Förmodligen för att jag klämt den i en dörr. Är det många som upplevt den staven lättknäckt eller upplevt den hållbar???

Nog för att det kan vara trångt under loppen, men var behövde man passera genom en dörr under Vasaloppet ? ;)

Link to comment
Share on other sites

Knäckte min Skigo Race 1.0 på Vasaloppet. Förmodligen för att jag klämt den i en dörr. Är det många som upplevt den staven lättknäckt eller upplevt den hållbar???

Nog för att det kan vara trångt under loppen' date=' men var behövde man passera genom en dörr under Vasaloppet ? ;)[/quote']

:). Klämde den i en dörr som inte stod just i själva Vasaloppsspåren utan befann sig på en plats där jag var en tid innan loppet! Sen åkte jag inte med stavarna förrän på Vasaloppet o så knäckte jag den under loppet. Kanske var den lite skörare på ett ställe, staven, pga att jag hade klämt den just på det stället på staven, där jag då sedan knäckte den, var min tanke....

Link to comment
Share on other sites

Knäckte min Skigo Race 1.0 på Vasaloppet. Förmodligen för att jag klämt den i en dörr. Är det många som upplevt den staven lättknäckt eller upplevt den hållbar???

Stoppat in mina race 1.0 i ett cykelhjul. Det enda som hände var att det sviktade till, jag blev nervös och svor men de höll och inga skador alls. Skall tillägga att det var just när jag skulle trampa iväg.

Link to comment
Share on other sites

Där framgår det tydligt att det inte händer så mycket med styvheten om man går från CT5 till CT2. Det är mest vikten som minskar för varje steg. Från CT1 och uppåt blir däremot stavarna markant styvare.

 

Jag tycker också att det visar på en ganska liten skillnad mellan CT1 och Triac 1.0 (möjligen lite större om man jämför med och Triac 2.0?). Själv kör jag nästan bara med CT1 och tycker att de är kanonbra. Har sålts för 1500 kr paret i vinter, mycket prisvärt.

Link to comment
Share on other sites

Kan nämna att mina Madshus UHM är sjuuukt tåliga.. Vurpade brutalt på rullskidor och knäckte då handtag OCH rullholk.. Men röret klarade sig! Efter det har den fått mer stryk, flertalet repor efter alla smällar.. Löjligt stryktåliga.

 

Samtidigt så knäckte brorsan två st på ganska kort tid väldigt enkelt. Tror han fått måndagsexemplar....?

Om inte så verkar det ju vara som med skidor... Dvs, att samma modell kan vara väldigt olika beroende på batch?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...